Як контролюватимуть зміни в ПДР

изменения в ПДД

У році, що минає, парламент і уряд продемонстрували досить високу активність у прийнятті нових нормативно-правових актів, частина з яких була спрямована на регулювання питань, що тією чи іншою мірою стосуються українських водіїв. Тому початок 2018 року буде ознаменовано набранням чинності змінами до Правил дорожнього руху щодо швидкісних обмежень для руху транспортних засобів у межах населених пунктів. З 1 січня максимально допустима швидкість на таких ділянках автомобільних доріг не повинна перевищувати 50 км/год.

Загалом, подібні зміни слід розцінювати у позитивному ключі, оскільки дотримання такого швидкісного режиму дозволяє суттєво знизити як кількість летальних наслідків у разі зіткнення з пішоходами, так і тяжкість отриманих ними травм. Згідно з аналітичним звітом Світового банку, в Україні більшість ДТП з тяжкими наслідками виникає саме через перевищення швидкості водіями і є причиною настання смерті в 39% випадків.


Дізнайтесь як їздити на автоматі


Зниження гранично допустимої швидкості дозволяє суттєво скоротити довжину гальмівної колії та збільшити час для прийняття водієм того чи іншого рішення в умовах конкретної дорожньої обстановки. Про ефективність цього засобу боротьби з ДТП та їх наслідками свідчить і те, що аналогічні обмеження для населених пунктів встановлені практично у всіх європейських країнах.

Як здійснюватиметься контроль за змінами у правил дорожнього руху

У той же час, незважаючи на всі плюси цих законодавчих змін, насамперед виникає питання про перспективи дотримання встановлених обмежень. Цю проблему уряд планує вирішити кількома засобами: забезпечивши автоматичну фіксацію правопорушень, пов’язаних із недотриманням Правил дорожнього руху, та посиливши адміністративну відповідальність за їх вчинення.


Читайте, чому машина на газу не заводиться


Аспект з автоматичною фіксацією було врегульовано ухваленням Постанови Кабінету міністрів №833 від 10 жовтня 2017 року «Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі.

Цим документом передбачено перелік порушень, які фіксуватимуться за допомогою фото- та відеозйомки. У тому числі і перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів. Також у постанові зазначено способи розміщення відповідних технічних засобів: стаціонарні, пересувні та мобільні (встановлені на службових транспортних засобах Національної поліції).

Які штрафи встановлені за порушення швидкісного режиму

Щодо відповідальності за порушення, пов’язане з перевищенням швидкості, то на сьогоднішній день відповідних змін ще не прийнято і перебувають у Верховній Раді у вигляді законопроекту №7286 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху».

Цим документом парламентарі пропонують знизити швидкісний поріг, тобто перевищення максимально допустимої швидкості з 20 км/год до 10 км/год. Отже, з прийняттям цього проекту Закону рух зі швидкістю понад 60 км/год у межах населеного пункту вважатиметься порушенням (50 км/год – максимально допустима швидкість і 10 км/год допустиме перевищення).

Крім цього, зростуть і розміри штрафів: за перевищення гранично допустимої швидкості більш ніж на 10 км/год штраф становитиме 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 гривень), а за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш ніж на 50 км/год – 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400 гривень).

Слід зазначити, що зазначені зміни в законодавстві пов’язані з виконанням затвердженої Кабінетом міністрів Стратегії підвищення безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, метою якої є зниження до 30% рівня смертності внаслідок ДТП. У зв’язку з цим, запропоновані в законопроекті №7286 нововведення, з великою ймовірністю, будуть прийняті у відповідній редакції. Тому водіям можна вже зараз готуватися до змін.

Автор: Іван Божко

Джерело: uainfo.org

ПОДІЛИТИСЬ:

Be the first to comment

Leave a Reply