Як визначити зношування підшипника

Как определить износ подшипника

Підшипники – це основа будь-яких рухових вузлів і агрегатів, які повсюдно застосовуються в різній техніці. Якісний підшипник у поєднанні з правильно підібраним мастилом здатний безперебійно функціонувати весь термін експлуатації.

Про те, як чистити підшипники та підтримувати їх в робочому стані, читайте в нашій статті

З часом деталі виробу, що труться, зношуються, піддаються корозії або тріскаються, що може призвести до більш складних і дорогих поломок. Саме тому важливо знати, як визначити зношування підшипника, щоб своєчасно виконати його технічне обслуговування або заміну.

Що впливає на зношування підшипника

Крім вищеописаних факторів, знос підшипників можливий при впливі на нього агресивних середовищ, різких температурних коливань, хімічних реакцій, підвищеної вібрації, перегріву або нестачі мастила. Щоб запобігти зносу підшипника необхідно регулярно виконувати візуальний огляд пристрою та його профілактику. Перейдемо до основних ознак зношеності підшипника.

Докладна таблиця підшипників є на нашому сайті

Що впливає на зношування підшипника?

Існує широкий спектр ознак, за якими визначається критичний знос підшипників:

  • Високий шум під час роботи техніки. Він може виражатися як гул, хрускіт, скрип та інших сторонніх звуках. Майже завжди шум прямопропорційний обертанню або навантаженню, що на нього надається. Причинами появи звуку є утворення мікротріщин, високий знос деталей, що труться, або формування корозійних раковин на внутрішніх поверхнях;
  • Перегрів. Підшипник має власну робочу температуру, яка приписана в мануалі. Вона вимірюється тепловізором, після чого робиться висновок про його працездатність. Причиною нагрівання може послужити не саме зношування підшипника, скільки “масляне голодування”, коли дефіцит мастила призводить до нагрівання металевих деталей. Таке трапляється якщо губиться герметичність гумових манжет або сальників. Якщо вчасно виявити цю проблему і заповнити мастило, підшипник можна врятувати;
  • Надмірний люфт. Нормальний підшипник немає люфта. Зношений елемент люфтитиме при боковому навантаженні, а при обертанні може бовтатися. Це говорить про повне вироблення підшипника, який варто терміново замінити, інакше можливе виникнення аварійних ситуацій із загрозою людському життю;
    Вібрація. Складний вид несправності, який визначається лише за допомогою високоточних вимірювальних приладів. Це найнадійніший і найдорожчий спосіб діагностики, що застосовується на підприємствах, і не доступний приватним особам;
  • Заводський брак. Зустрічається рідко, але іноді трапляються вироби, виготовлені з “сирого” металу. Як правило, це деталі для автомобілів, виготовлені китайськими виробниками. Такий елемент починає шуміти відразу після встановлення та його доводиться міняти;
  • Помилки під час встановлення. Підшипник повинен запресовуватись пресом або аналогічними пристроями. Недобросовісні майстри встановлюють його молотком чи кувалдою. Від такого монтажу непридатний сепаратор або тріскається корпус. Саме тому запресування має виконувати досвідчений фахівець;

Як продовжити життя підшипника?

Тепер, коли відомо, як визначити зношування підшипника, зупинимося на деяких нюансах, здатних реально збільшити його робочий ресурс. Багато виробників підшипників із закритими корпусами відверто економлять на мастилі, що призводить до швидкої поломки. Такий виріб перед монтажем слід перевірити на наявність мастильних матеріалів. Для цього треба зняти манжету та оглянути мастило. Якщо її немає або мало, необхідно додати, після чого назад встановити сальник.

Повна розшифровка маркування сальників є в нашому огляді

Відкриті підшипники прослужать довго, якщо їх вчасно змащувати хорошим мастилом і промивати від пилу і бруду, що накопичився. Слід пам’ятати, що обслуговування виконується спеціальним мастилом, зазначеним у паспорті.

Автор статті: TopGears

ПОДІЛИТИСЬ: