Підшипники використовують майже повсюдно. Щоб вироби функціонували якісно, довго їх змащують. Чим змастити підшипники розглянемо у поточному огляді. Чим змастити підшипники розглянемо у поточному огляді. Процедура дозволяє робочим елементам ковзати, виконувати своє призначення. Але перш ніж змастити підшипник, слід знати, як правильно це зробити. Не грамотний вибір масла може прискорити вихід виробу з ладу. Щоб цього не сталося, слід попередньо ознайомитись з функціями мастила, видами, особливостями.
Задачі мастила для підшипників
- утворює надтонку плівку на площинах деталей, що труться;
- зменшує шуми під час експлуатації, нейтралізує ударні навантаження;
- охолоджує, знижує тертя ковзних поверхонь;
- попереджає, захищає від кородування елементи конструкції;
- зменшує проникнення вологи, пилу, бруду із зовнішнього середовища;
- захищає від температур, рівномірно розподіляючи тепло.
Вирішувати ці завдання у конкретних випадках зможе не будь-яке мастило. Різновидів таких продуктів виробники випускають безліч.
Види мастил
- загального призначення;
- спеціалізовані, для навантажених вузлів.
Перша категорія мастил використовується для малонавантажуваних з’єднань, що слабо труться. Функціонують такі підшипники у невеликому діапазоні перепаду температур. Деталі не мають підвищених оборотів, навантажень. Цю категорію виробів не використовують серед негативних температур. Вибір, чим краще змащувати підшипники такого виду, нескладний – Літол та його аналоги.
Про підбір підшипників за розмірами читайте в огляді
Мастила для підшипників другої категорії мають у своєму складі спеціальні антифрикційні присадки. Такі олії мають високу проникаючу здатність, малу кінематичну в’язкість. Різновиди пластичних речовин використовуються у високонавантажуваних підшипниках.
За типом наповнюючої олії речовини мастила поділяють на наступні категорії:
- літієві;
- силіконові;
- графітні;
- із сульфідом молібдену.
Широко поширені літієві мастила можуть мати різний склад. При задачі яким мастилом змащувати підшипники, що працюють у великих температурних режимах це найкращий варіант. Підбір слід здійснювати за характеристиками марки. Виробники вказують область застосування кожної модифікації мастила.
Яке є маркування приводних ременів дізнайтесь з нашої статті
Для вузлів, що працюють за невеликих навантажень, підійдуть силіконові варіанти. Вони відштовхують воду і вологу плівкою, що утворилася. Цей шар забезпечує і хороше ковзання елементів деталей, що обертаються. При вирішенні питання, чим краще змащувати підшипники, що працюють у вологому середовищі з невеликим навантаженням, силіконові мастила найбільш підходящі.
Графітові модифікації навіть при повністю висохлій основі зберігають свої початкові властивості. Запобігання підшипникам здійснюється дрібнодисперсними графітовими лусочками. Не використовуються для високооборотних умов експлуатації вузлів.
З додаванням сульфіду молібдену олії застосовують для деталей, що експлуатуються при наднавантаженні. Вирішуючи завдання, чим можна змастити підшипник, що працює в спеціальних умовах вибирають варіанти, що містять сульфід молібдену. Слід враховувати, що таке мастило при взаємодії з водою втрачає свої властивості.
Яким мастилом змащувати підшипники?
Тип і марку підбирають, виходячи з їх конструкції виробу, факторів експлуатації. Основні робочі критерії, куди слід орієнтуватися, такі:
- температурний режим;
- навантаження;
- швидкість.
При високих технічних параметрах роботи підшипників оптимальний варіант – високотемпературні, з великою в’язкістю, модифікації мастил. При малих навантаженнях, швидкостях, робочих температурах вирішать завдання, чим змащують підшипники такого типу, малов’язкі олії.
Як працює типтронік і чим відрізняється від інших коробок читайте в огляді
Слід звертати увагу до складу використовуваних матеріалів. За наявності мастил чистих компонентів тваринного, рослинного походження застосовувати їх не рекомендується. Органічні кислоти, що містяться в них, провокують корозію, змінюють свої хімічні, фізичні властивості під час експлуатації підшипників.