Радіальний зазор підшипника

Радиальный зазор подшипника

Радіальний зазор – це величина зсуву в радіальному напрямку, зовнішнього і внутрішнього кілець підшипника один щодо одного, без додатка зусилля. Внутрішній зазор грає важливу роль в роботі підшипника і визначає наступні характеристики підшипника:

  • вібрація;
  • гучність;
  • нагрівання;
  • довговічність.

Робота підшипників залежно від розмірних груп зазорів

Крайне важно подобрать правильный радиальный зазор подшипника. По своей важности этот параметр занимает 3 место при выборе нужного подшипника, после выявления его типа и размера. Определить подходящий размер промежуток важно для предотвращения контакта металлов между движущимися частями в подшипнике. Рассмотрим влияние размера зазора на работу подшипника.

Як чистити підшипники автомобіля дізнайтесь з нашої статті

Зменшений проміжок приймається в разі необхідності збільшення жорсткості в радіальному і осьовому напрямках. Під час експлуатації таких підшипників очікується підвищений нагрівання зовнішнього кільця, порівняно внутрішнього кільця.

Нормальний радіальний зазор підшипника дає порівняно малі частоти обертання і навантаження. Монтаж зовнішнього кільця в корпус проводиться з проміжком, а внутрішнього – на вал з натягом. Температура зовнішнього кільця нижче на 5-10 градусів у порівняння з температурою внутрішнього кільця.

При збільшеному зазорі внутрішнє кільце нагрівається з підвищеною силою, а робота підшипника відбувається високими динамічними навантаженнями, для цього монтаж кільця виробляють з підвищеним натягом. З різних причин внутрішні кільця, порівняно зовнішніх, мають перекоси.

як заміряти радіальний зазор підшипника

Якими бувають радіальні зазори й на що вони впливають?

  • Початковий – це початковий зазор в підшипнику до виробництва його монтажу;
  • Посадковий – це зазор, який з’являється після монтування його на робоче місце. Надалі утворився посадкового натягу, після зменшення внутрішнього діаметру зовнішнього кільця відбувається збільшення зовнішнього діаметра внутрішнього;
  • Робочий – даний проміжок з’являється в підшипниковому вузлі безпосередньо під час роботи, при робочій температурі.

Початковий просвіт завжди більше посадкового через зміни розмірів кілець підшипника під час їх монтажу з посадковим натягом, а робітник – збільшується або ж зменшується через вплив перепаду температур, а під безпосередньою дією прикладеного навантаження робочий зазор підлягає розширенню.

Детальна таблиця розмірів підшипників розміщена на нашому сайті

Радіальний зазор підшипника, рівний нулю – не виробляються, так як це призводить до більшого натягу і нагрівання. Надалі це забезпечує сильний знос, який може привести до заклинювання і руйнування.

Розмір зазору обернено пропорційно впливає на точність обертання підшипника: чим менше просвіт підшипника, тим вище його точність обертання. При цьому його довговічність збільшується, а навантаження від вібрації зменшується.

Замір радіального зазору підшипника

При експлуатації підшипників радіальний зазор підлягає обов’язковому постійному контролю. Замір радіального зазору підшипника проводиться двома основними методами: традиційний (за допомогою щупа) і безконтактний (різними спеціальними приладами).

Чим змастити підшипники можна дізнатися з нашого огляду

При виробництві контролю підшипників виміру піддаються бічні і вертикальні радіальні просвіти. Вимірювання повинні проводитися в суворій відповідності до чинного ГОСТу, за яким також визначають і клас, до якого належить зазор.

Всього виділяють наступні класи зазорів: зменшений (С1), менше нормального (С2), нормальний (CN ** або ж не позначаються), для електродвигунів (CM **), більше нормального (С3), більше С3 (С4), більше С4 (С5).

Автор статті: TopGears

ПОДІЛИТИСЬ: