Не заводиться машина на газу – причини та рішення

Зміст статті:


Кожен автолюбитель, який поставив на свого залізного коня ГБО радіє з того, що тепер він менше платитиме за паливо. І це справді так, адже газ суттєво дешевше. Але на зміну радості завжди може прийти прикрість. Що може засмутити власника автомобіля з газовою установкою? Очевидно, що не заводиться машина на газу та причини цього можуть бути абсолютно різними. У сьогоднішній статті розглянемо можливі причини, чому не заводиться машина на газу.

Особливості експлуатації автомобіля на газі

Паливо

Основні компоненти газового палива – це пропан та бутан. Ці гази досить агресивні й здатні розчиняти фарбу, жир, олію та руйнувати гуму, тому всі магістралі та ущільнення в ГБО виконані з:

  • синтетичних матеріалів
  • та бензомаслостійкої гуми.

Літня та зимова суміші газів відрізняються за своєю структурою. Влітку частка пропану в суміші становить трохи більше 50%, тоді як узимку – понад 90%. Це пов’язано з тим, що пропан може випаровуватися в широкому діапазоні температур, тоді як бутан при температурі 0˚C й нижче залишається рідким (не здатний створити надлишковий тиск).

Балони

Згідно з технікою безпеки, балон повинен заповнюватися газом не більше ніж на 80%. Наприклад, якщо у вас балон об’ємом 60 л, то заправляти в нього потрібно не більше 48 літрів. 20%, що залишилися, займає так звана «парова подушка», яка утворюється від випаровування частини зрідженого газу.

Подушка створює в системі надлишковий тиск, завдяки чому рідкий газ надходить у редуктор.


Одна важлива функція парової подушки – забезпечення безпеки


У балоні має залишатися вільне місце у разі істотного підвищення температури, оскільки газ має високий коефіцієнт об’ємного розширення (обсяг рідкого газу має властивість збільшуватися зі зростанням температури).

Чи розбавляють газ на заправках, як це трапляється із бензином? Іноді разом із газом у балон може потрапити кілька літрів води. У зимових умовах експлуатації вода замерзає та може вивести з ладу деякі деталі обладнання. Якщо в газі дуже багато конденсату, редуктор і шланги можуть їм просочитися і тоді в салоні з’явиться неприємний запах.


Читайте про типтронік та як правильно ним користуватись у нашій статті


Двигун

Експлуатація автомобіля на газу передбачає особливий режим запуску двигуна. ГБО може нормально працювати лише тоді, коли двигун прогрітий. У літню пору ця особливість не є перешкодою: запуск двигуна можна проводити відразу на газу, проте взимку наполегливо рекомендується спочатку запустити двигун на бензині й тільки після наближення до робочої температури переходити на газ.

Це з пов’язано двома чинниками:

  • Більш високою температурою займання
  • Меншою швидкістю горіння газу

Низька температура не виключає можливість запуску, але в цьому випадку висока ймовірність того, що редуктор обмерзне раніше, ніж двигун прогріється.


В результаті газ не випаровуватиметься, що призведе до надмірного збагачення паливної суміші.


В цьому випадку двигун, швидше за все, затихне і завести його знову буде дуже складно, навіть після переходу на бензин. До того ж регулярні обмерзання редуктора можуть призвести до виходу з ладу його мембран.

Правило запуску на бензині слід застосовувати за температури нижче 15˚C. Повторні запуски двигуна при тій же температурі можна робити вже на газі (не стосується інжекторних двигунів, які завжди запускаються на бензині).

Залишаючи автомобіль на ніч взимку, слід заздалегідь перевести роботу двигуна на бензин – це дозволить вам без проблем запустити авто вранці. Це правило особливо важливе для власників автомобілів з карбюраторними двигунами.


Чим змастити підшипники читайте в нашому огляді


Використання газобалонного обладнання

Використання сучасного газобалонного обладнання (III та IV поколінь) знижує потужність двигуна на 2-3%. Якщо ж на автомобілі встановлено систему I або II покоління, то в цьому випадку потужність може впасти на 5-7%. Зниження потужності пов’язане з кількома факторами:

  1. Знижується температура робочого циклу
  2. Падає максимальний тиск у циліндрі
  3. Знижується коефіцієнт наповнення камери згоряння

При використанні ГБО також знижується динаміка розгону автомобіля, в основному через інерційність системи живлення



Суть у тому, що редуктор установки та змішувач з’єднуються шлагами певної довжини та у разі швидкого відкриття дросельної заслінки газ потрапляє у циліндри з деяким запізненням.

Усі системи ГБО допускають перемикання режиму «газ/бензин» безпосередньо під час руху автомобіля. Існує лише одна відмінність у процедурі: при переході з газу на бензин перемикач можна відразу переводити в положення «бензин», у той час як при переході з бензину на газ необхідно спочатку перевести вимикач у середнє положення і дати вигоріти бензину, що знаходиться в камері поплавця карбюратора .

Що ж робити, якщо не заводиться машина на газу?

На самому ділі, будь-який власник автомобіля з встановленим на ньому ГБО (газоболонним обладнанням) знає, що його автомобіль вранці, на холодну, зводиться на бензині, й по мірі прогріву, переходить на газ – автоматично.


Докладний інструктаж повинен проходити кожен автовласник після встановлення ГБО


У всякому випадку, він зa це розписується в спеціaльному журнaлі інcтpyктaжi (дpугa справа, наскільки уважно він його слухав).


Чому не перемикається на газ 2 покоління читайте в огляді

Якщо погано зводиться машина, то причина не в наявності або відсутності ГБО, а – дивіться текст вище – в наявності / відсутності палива та іскри. Однaк виникають й тaкі життєвi ситyацiї, коли бiнзин у бкові не має, a завести автомобiль (звісно ж) необхiдно. Алгоритм дій наступний: потрібно натиснути кнопку перемикання режимів палива й, утримуючи її в натиснутому стані, включити стартер.

Зaвiдeться aвтомобiль при цьому чи нi — залежить вiд цілого ряду факторiв:

  • пора року й температура повітря – влітку це зробити легше, взимку важче, а те й зовсім неможливо;
  • наявність газу в балоні й наявність парів в газовому редакторі;
  • загального технічного стану системи запалюваннятаі її приладів й т.і.


Факторів, повторюю, багато, і чому не заведеться машина – відповісти може тільки спеціаліст. Додаю також, що алгоритм дій для автомобілів з ГБО стандартів Євро-2 (карбюраторні) і Євро-4 (інжекторні) – одинакові: стартер при натиснутій кнопці перемикання.

Машина не заводиться на газу 2 покоління

Двигун зупинено, але в нього продовжує надходити газ

Варіанти ремонту ГБО 2 покоління:

  • потрібно робити ремонт редуктора ГБО, який продовжує нагнітати тиск навіть після ремонту. Можливе залипання клапанів;
  • потрібний ремонт електромагнітного клапану газу;
  • проблеми з перемикачем газу (відійшов контакт або працює некоректно).

Мотор заводиться з перебоями не з першого разу

Причини:

  1. забиті фільтри або потрібно злити конденсат із редуктора;
  2. редуктор не працює (потрібна заміна ремкомплекту або всього пристрою);
  3. у циліндри одночасно надходить і газ, і бензин (проблеми з налаштуванням вузла).

Як заводити машину читайте в нашому огляді


Газ не надходить у циліндри

Можлива несправність:

  1. спрацьовує швидкісний клапан (потрібне налаштування або його ремонт) або відбувається його залипання;
  2. закритий видатковий вентиль;
  3. потрібна заміна електромагнітного клапана;
  4. забито фільтри або магістралі газу.

Підвищена витрата газу або обмерзання редуктора

Усунення несправностей:

  1. заповітрювання системи охолодження або недостатній рівень тосолу. Знайти причину повітря, загерметизувати. Знайти причину витоку тосолу, усунути, долити тосол;
  2. редуктор не обігрівається повністю;
  3. не налагоджено ГБО. Провести регулювання на різних обертах двигуна;
  4. замінити повітряний фільтр;
  5. проблеми із двигуном (низька компресія). Необхідний його капремонт.

Просідання двигуна при різкому натисканні акселератора


Причини несправності:

  1. засмічення магістралей, фільтрів;
  2. необхідна заміна редуктору.

Несправності ГБО четвертого покоління

Найпоширеніша поломка, з якою найчастіше зіштовхуються автолюбителі – це важкий запуск повністю прогрітого автомобіля, тобто, машина погано заводиться на газу на гарячу. Незважаючи на те, що проблема поширена, точної відповіді на запитання немає, причин може бути безліч.


Як їздити на автоматі читайте в огляді


Давайте розглянемо можливі:

    1. Некоректно відрегульовано редуктор. Чутливість надзвичайно знижена.
    2. Несправний редуктор. Відсутня герметичність діафрагми другого ступеня.
    3. Тиск надто підвищений, або навпаки знижений у редукторі-випарнику (другий ступінь).
    4. Пропускає газ через клапан (другий ступінь), або можливе засмічення клапана.
    5. Дозволяючий клапан несправний. Може відбуватися заїдання якоря чи можуть заїдати витки.
    6. Блок електроніки працює неправильно. Найчастіше правильній подачі газу може перешкоджати ЕБУ під час спроби запуску двигуна.
    7. Несправний стартер. У разі несправності даного елемента може добре “просідати” напруга, внаслідок цього не включаються електроклапани.
    8. Несправність самого двигуна. Двигун може не запускатися на гарячу при проблемах зі свічками, зношуванні поршневої групи тощо.
    9. Вакуумні редуктори можуть недостатньо розряджатись у спускному колекторі через несправний стартер, в результаті підсосу. Щоб позбавитися проблеми на вакуумні редуктори рекомендують поставити електромагніт для примусової подачі газу.

Машина не заводиться на газу на холодну

Для карбюраторного та електронного редуктору рекомендується наступне:

  1. увімкніть запалення,
  2. зачекайте три секунди, доки не вимкнеться газовий клапан,
  3. після цього вимкніть запалювання й, натискаючи на педаль газу «в підлогу», увімкніть запалення та негайно увімкніть стартер.

Для вакуумного редуктору карбюраторного автомобіля потрібно виконувати наступне: якщо є додатковий електромагніт для примусової подачі газового палива, потрібно злегка витягнути привід «підсосу» і лише після цього можна приступати до запуску.

 


Взимку та восени, коли температура опускається нижче мінус п’яти градусів потрібно запускати двигун на бензині, а після повного прогріву можна перемикатися на газ



Виконуйте вказані вище рекомендації, стежте за технічним станом свого автомобіля та перевіряйте газобалонне обладнання на наявність усіх несправностей. За умови дотримання цих умов ви забудете про проблему поганого запуску автомобіля.

Чому не заводиться машина на газу – висновки

Окислення проводів датчиків газу

Датчик температури редуктору, часто окислюються контакти від зміни погоди (вологість, мороз). Обрив контактів датчика температури редуктору.

Проблема :

  • Машина смикається під час їзди.
  • Газова установка довільно відключається, переходячи на бензин і назад.
  • Машина не переходить на газ ( постійно блимає лампочка перемикання системи на газ)
    Підвищена витрата палива.

Рішення:

  • Зачистити дроти датчика температури редуктору. На вигляд дроти не здаються закислими, але колір міді дроту тьмяний. Це і є окислення, яке дає опір і спотворює правильну роботу датчика. Тим самим показання температури часто скаче, наприклад, від 30 до 80 градусів. Система змінює час упорскування виходячи від температури редуктора і часто машина починає смикатися. Або взагалі перестає вмикатися газова установка. Або включається але дуже пізно, коли машина повністю прогріта. 70-90 градусів на панелі приладів.
  • У крайньому випадку, якщо дроти обірвані на самому датчику, можна їх замкнути між собою. При замиканні проводів система отримає сигнал, що температура редуктора +95 градусів при цьому слід розуміти, що такий спосіб вирішення проблеми можливий лише тоді, коли двигун машини прогрітий повністю. Оскільки замикаючи дроти, система газу включить подачу відразу ж, думаючи, що всі деталі підготовлені для роботи на газу.

Установка газу 2го покоління не вмикається

Причина:

  • Окислення дротів, контактів, котушки клапана газу.
  • Провід оборотів не підключений до високовольтного дроту. Колір дроту найчастіше коричневий, що йде від кнопки (згнив, неправильно підключений необхідно не менше 10 витків намотування на свічковому дроті)

Рішення:

  • Зачистити клеми та з’єднання котушки клапана.
  • Знайти провід обертів, що йде від кнопки коричневого кольору, намотати на будь-який свічковий провід щільними витками не менше 10 обертів.
  • Перевірити клеми підключення основного живлення, зачистити від окису, замінити запобіжник.
  • За потреби замінити або очистити клемні колодки запобіжника.

При розгоні автомобіля система переходить на бензин

Проблема :

  • При наборі швидкості система переходить на бензин.
  • При повторному натисканні на кнопку, система запускається до наступного набору швидкості знову відключається.

Рішення:

  • Можливе недостатнє прогрівання редуктора тосолом (редуктор теплий, а не гарячий при повністю розігрітому авто). Перевірити рівень тосолу чи правильного підключення магістралей підігріву редуктору. Видалити заломи шлангів.
  • Перевірити редуктор газу. Запустити машину на неодруженому ходу, перейти на газ, почекати близько 1 хвилини роботи машини на газі.
  • Заглушити автомобіль. Від’єднати вакуумний шланг від редуктора і “наслинявити” відвід для шланга вакууму на редукторі. Якщо при заглушеному двигуні з відведення дметься міхур. Здійснити заміну редуктору або відремонтувати редуктор (продається ремкомплект редуктору вашої марки).
  • Перевірити вакуумну магістраль на цілісність і відсутність підсмоктування через “задубування” шлангів.

Обов’язково провести після ремонту, налаштування системи газу у фахівця!


Балон заправляється щоразу по-різному

Причина:

  • Неправильно працює мультиклапан у балоні. Поплавець змістився від часу.

Рішення:

  • Переналаштувати поплавець мультиклапану, вказавши нижню точку балона та верхню.
  • Налаштувати відсікач у мультиклапані.

Не заводиться на холодну

Причина:

  1. Несправність редуктору газу, мікротріщин мембрани.
  2. Несправність форсунок газу, зношування гумок.
  3. Не герметичність вакуумних шлангів.

Рішення:

  • Перевірити редуктор на витік газу у впускний колектор. Замінити ремкомплект редуктору.
  • Перевірити форсунки на витік газу колектор. Замінити форсунки або відремонтувати.
  • Замінити шланги вакуумної магістралі, якщо є підозра на тріщини.
Автор статті: TopGears
ПОДІЛИТИСЬ:
TopGears: