Як заводити машину: детальна інструкція

заводим машину

Зміст статті:

Кожен новоспечений автолюбитель запитує “як правильно заводити машину?” і це нормально. Адже не кожен має досвідченого друга-інструктора, який розповість і більше того, покаже, як завести машину і їздити на свіжокупленому авто.

як завести машину

Як завести машину – про головне

Влаштувавшись зручніше у кріслі водія, переконавшись у тому, що всі дзеркала налаштовані правильно, що є легкий доступ до всього необхідного, можна приступати до запуску двигуна. Вставивши ключ у замок запалювання, починаємо повертати його за годинниковою стрілкою. Якщо не виходить, то пробуємо крутити у протилежному напрямку. У ситуації, коли і це не допомагає, потрібно використовувати хитрий і гранично простий спосіб: просто натиснути на педаль гальма і тільки після цього починати повертати ключ. В основному він присутній у нових автомобілях. Після того як виконали дані дії, машина повинна буде вже завестися. Більшість машин має блокування кермового колеса. У заблокованому положенні ні кермо, ні ключ не повертаються. Потрібно просто несильно одночасно поворушити кермо і повертати ключ до моменту розблокування.


Чому не перемикається на газ 2 покоління ГБО дізнайтесь з нашого огляду



як завести машину механіка

Як заводити машину на механіці

  1. Вставляємо ключ у замок запалювання.
  2. Витискаємо зчеплення та виставляємо коробку передач на нейтральну передачу
  3. Коли ви переводите коробку в нейтральне положення, автомобіль може покотитися, тому або затягніть ручне гальмо, або натисніть на педаль гальма
  4. Повертаєте ключ, тим самим включаючи запалення (мають загорітися лампочки на панелі приладів) і через 3-4 секунди повертаєте ключ далі і як тільки автомобіль заведеться відпускаєте ключ.
  5. Після запуску двигуна зачекайте, поки він прогріється. Даним етапом не можна нехтувати в холодну пору року, оскільки прогрітий двигун краще набирає обертів, розвиває потужність та демонструє стійку роботу.

Перш ніж заводити машина повинна бути на ручному гальмі і ви повинні бути в ньому впевнені, інакше вона може покотитися під ухил. Якщо не впевнені – вичавлюйте і гальмо.


На деяких машинах встановлено запобіжник зчеплення. Якщо не дотиснути педаль зчеплення до кінця, він обриває подачу до стартера електрики. Після того, як двигун запущений, потрібно продовжувати утримувати педаль зчеплення доти, доки ручка перемикання передач не буде поставлена ​​в нейтральне положення. В іншому випадку очікується, що машина почне просто трястись і смикатися.

Як правильно заводити машину автомат

  1. Натиснути на гальмо педаль.
  2. Важіль перемикання передач повинен стояти на нейтралці.
  3. Не відпускаючи гальмо, необхідно повернути ключ за годинниковою стрілкою до клацання. Увімкнеться бензонасос і буде чути звук двигуна.
  4. Перевернути ключ далі за годинниковою стрілкою та відпустити після спрацювання стартера.
  5. Пересуньте селектор у положення D або R з урахуванням необхідного напрямку руху після того, як прогріється коробка передач. Почніть рух після відпускання педалі гальма.

як правильно заводити автомобіль

В автомобілі з автоматичною коробкою передач природно не буде педалі зчеплення та відповідь на питання “як завести машину?” буде трохи іншим. Подивіться в інструкції до вашого авто, в якому положенні важеля вибору діапазону перемикання передач слід запускати двигун. Зазвичай це режими “P” та/або “N”. Також багато авто з АКПП не заведуть, якщо в момент запуску не буде затиснута педаль гальма.


Якщо не вдалося «примусити» машину завестися протягом 1 хвилини, слід почекати приблизно 5 хвилин. Це потрібно для того, щоб стартер мав можливість охолонути. Інакше він може згоріти.


Як правильно заводити машину на газі

Експлуатація автомобіля на газі передбачає особливий режим запуску двигуна. У літню пору ця особливість не є перешкодою: запуск двигуна можна проводити відразу на газу, проте взимку настійно рекомендується спочатку запустити двигун на бензині і тільки після наближення до робочої температури переходити на газ.


ГБО може нормально працювати лише тоді, коли двигун прогрітий


На перемикачі є секретна кнопочка, яку необхідно натиснути разом із запалюванням. Такий спосіб дозволить з другого чи третього разу завести машину газу. Але треба знати, що в холодну пору року такий метод не діятиме.


В огляді TopGears читайте як перевірити мембрану газового редуктора


Перед нічною або просто тривалою стоянкою перейдіть на бензин, використовуючи той же алгоритм. Періодично (приблизно через кожні 1000 км пробігу) зливайте конденсат із редуктора. Операція проста і полягає в наступному:

  1. відвернення гайки (гвинта або іншої якоїсь штучки)
  2. з наступним загортанням її назад після зливу.

Де саме на вашому редукторі знаходиться штучка (гвинт, гайка), з’ясуйте у установників ГБО, у них запитайте, як регулювати газову систему.


Читайте також про причини, чому не заводиться машина


Як заводити автомобіль взимку

як правильно заводити машину взимку

З бензиновим двигуном

Немає нічого складного в тому, щоби завести двигун справного авто при температурі до мінус 15 градусів. А от якщо вдарив лютий мороз, то для того, щоб зрозуміти як завести машину, потрібно слідувати чіткому алгоритму.

  • Відключіть підігрів скла, сидінь, вентилятор пічки, магнітолу та інші прилади, які живляться від акумулятора.
  • Забезпечте прогрівання акумулятора за рахунок увімкнення далекого світла на півхвилини та ближнього на 2 хвилини. Рекомендація буде потрібна, якщо автомобіль відноситься до моделей раннього випуску. Дозволяється повторити ці дії, якщо ви сумніваєтеся в акумуляторі.
  • Натисніть на педаль зчеплення кілька разів, усвідомлюючи той факт, що так роблять із автомобілями з МКПП. Якщо автомобіль інжекторний, торкатися педалі газу до запуску двигуна заборонено.
  • Не кидайте різко педаль зчеплення, коли машина заведеться, відпускайте її плавно.
  • Якщо автомобіль з першого разу не запускається, повторіть спроби з інтервалом у кілька хвилин.

Дотримання перерахованих вище рекомендацій суттєво спростить запуск двигуна при сильному зниженні температури повітря


Ще однією серйозною проблемою може стати утворення конденсату у вузлах паливної системи. Краплі води, що містяться в бензині або солярці, при замерзанні створюють пробки, які перешкоджають нормальному надходженню палива до камер згоряння. Запобігти такому явищу можна, використовуючи зимове паливо та спеціальні присадки до нього. Заправлятися бажано лише на перевірених АЗС.

З дизельним двигуном

Перше, з чого варто почати в мороз – прогріти акумуляторну батарею та свічки. Поширеною помилкою багатьох новачків є включення фар. Така рекомендація є актуальною тільки для бензинових авто. Якщо в машині встановлено дизельний двигун, достатньо повернути ключ у замку запалювання та витримати 12-15 секунд. Цього достатньо, щоб прогріти АКБ та свічки розжарювання, а потім і завести дизель.

У складній ситуації можна скористатися аварійними методами запуску в мороз. Варіанти такі:

  1. Перевірити стан пального. Якщо солярка замерзла (загуснула), варто викликати буксир і поставити машину в тепло для відігріву паливної системи.
  2. Якщо з пальним проблем немає, можна піти іншим шляхом – підігріти двигун. Для вирішення завдання потрібно паяльна лампа і шматок бляшанки. Далі дійте так. Кладіть бляшанку під авто і грійте двигун, спрямовуючи вогонь від лампи на метал дизельного двигуна. Слідкуйте, щоб полум’я не поширювалося на довколишні області авто. Оптимально, щоб обігрів проводився теплим потоком повітря, а чи не самим вогнем. Як варіант можна скористатися пристосуванням «швидкий старт».
  3. Якщо завести дизель за допомогою розглянутих порад не вдалося, залишається ще одна спроба — пустити мотор за допомогою буксира. Переваги способу полягають у високій ймовірності успіху. З іншого боку, автомобілі з ремінним приводом ГРМ перебувають у зоні ризику і можуть вийти з ладу. Якщо ж інших варіантів немає, завести авто в мороз можна й у такий спосіб.

Пам’ятайте!!!Заводити дизельний двигун необхідно, при включеному зчепленні


Мороз несе безліч ризиків для автовласника та його машини. Щоб уникнути складнощів із пуском дизельного двигуна, важливо правильно його заводити та заливати тільки якісне паливо. За такого підходу вдається вирішити ще одне завдання — продовжити термін служби мотора і в майбутньому заощадити на його ремонті.

Як заводити машину без акумулятора

Кожен водій, напевно, стикався з ситуацією, коли його машина просто не заводиться з незрозумілих причин. А проблема може виникнути внаслідок сирої або голодної погоди, а також через слабкий акумулятор. У такому випадку потрібно спробувати запустити двигун з «штовхача». як заводити з штовхача
Потрібно бути впевненим, що у вашій машині справно працюють гальма. Можна використовувати другий автомобіль, ухил дороги або кілька міцно складених чоловіків як буксир. Якщо машина має карбюратор, потрібно спочатку підкачати трохи палива, натискаючи педаль газу приблизно 3 або 4 рази.

Що потрібно зробити:

  1. Вставити ключ у замок запалювання та повернути його.
  2. Після цього можна штовхати машину.
  3. Щойно машина отримала невелике прискорення, потрібно натиснути педаль зчеплення та переключити ручку в положення, що відповідає другій передачі.
  4. Тепер потрібно обережно відпускати педаль зчеплення. Потрібно відчути невеликий поштовх, після якого двигун повинен запуститись.

Всі дії необхідно робити спокійно, але швидко, для того, щоб уникнути будь-якої помилки. Після того, як машина завелася, можна її зупиняти, але не заглушувати мотор, а дати йому прогрітися протягом п’ятнадцяти або двадцяти хвилин.


Якщо ця операція не вийшла з першого разу, можна спробувати зробити її кілька разів


Перш ніж пробувати завести свою машину таким чином, слід прочитати у посібнику з експлуатації, чи допускає таку дію виробник. У багатьох сучасних авто це може призвести до серйозної поломки двигуна.

Альтернативний метод

Якщо немає можливості штовхати машину за допомогою чоловіків, чи ні троса, щоб розігнати автомобіль за допомогою іншої автомашини або такий спосіб запуску заборонено виробником, то можна “прикурити” акумулятор зламаної машини від акумулятора автомобіля в придатному стані. Для цього потрібні спеціальні дроти із затискачами, щоб пропустити енергію від справної машини до поламаної. Тут ви можете прочитати докладну інструкцію з цього способу.

Ніколи не намагайтеся заводити машину, якщо є новачком і зовсім не розумієтеся на цій справі. У цьому випадку з цього питання краще звернутися до досвідченішої людини, щоб уникнути непотрібних і вкрай неприємних поломок.


Завести мотор з штовхача у випадку з автоматикою не вийде, оскільки прямий контакт між колесами та двигуном відсутній


Ще один варіант, як завести машину без акумулятора

  • Повертаємо кермо до упору убік
  • Вивішуємо одне переднє колесо на домкраті (для передньопривідного автомобіля)
  • Під заднє колесо, по діагоналі від вивішеного, спереду та ззаду підкладаємо цеглу
  • Включаємо запалювання, затягуємо ручник, включаємо 3 передачу
  • На вивішене колесо намотуємо міцну мотузку або буксирувальний трос, щоб при розмотуванні колесо оберталося вперед по ходу руху. (3 обертів навколо колеса буде достатньо)
  • Беремо мотузку зручніше і намагаємося різко смикнути.

Повторюємо пункти 5-6, поки двигун не запуститься. Після успішного запуску сідаємо в машину, вичавлюємо зчеплення та вимикаємо передачу.

Залишаємо двигун запущеним для зарядки акумулятора, тим часом прибираємо домкрат, мотузку, сідаємо і їдемо у своїх справах, бажано проїхати якомога більше, щоб акумулятор напевно зарядився.


Читайте про усі новини у світі авто на TopGears


Як заводити машину з штовхача на автоматі

  1. Запуск можливий лише передньопривідний автомобіль. На автомобілях з повним приводом потрібно знімати карданну передачу.
  2. Заводити машину з штовхача на автоматі рекомендується лише при буксируванні на м’якій зчіпці.
  3. Якщо з першого разу це зробити не вдалося – то повторювати категорично не рекомендується, інакше трансмісія вийде з ладу.

Якщо всі вищеперелічені умови дотримані, можна приступати. Для початку, обговоріть з водієм, що буксирує ваш автомобіль сигнали до зупинки. Це може бути гудок чи моргання далеким світлом фар. Важливо домовитися з напарником про те, як заводити з штовхача машину, щоб не виникло непередбачених труднощів.

заводимо машину з штовхача

Потім переведіть селектор у положення N і увімкніть запалювання. Тепер потрібно, щоб автомобіль розігнався до швидкості 30 кілометрів на годину (за умови, що запуск здійснюється на холодну) або до 50 (якщо двигун уже гарячий).

Зі швидкістю 30 кілометрів на годину потрібно рухатися близько 1 хвилини, щоб розігрітися механізм і підготувати до ривка. Натисніть на педаль газу до середнього положення і переведіть селектор у положення 2 або D. Після декількох ривків двигун повинен запуститися. Якщо цього не сталося, то рекомендується залишити спроби, оскільки це може призвести до поломки агрегату або обриву ременя ГРМ, що особливо небезпечно для 16 клапанних моторів.


У разі успіху, відразу заберіть ногу з педалі газу та поставте селектор у нейтральне положення. Сигналізуйте напарнику про успішний запуск, щоб він зупинив машину.


Завжди читайте інструкцію до автомобіля – це вирішить більшу частину питань щодо його експлуатації


Автор статті: TopGears
ПОДІЛИТИСЬ:

3 Trackbacks / Pingbacks

  1. Як зробити документи на трактор без документів в Україні
  2. Як завести машину: інструкція для новачків
  3. Як правильно заводити дизельний двигун ▶ Auto News

Leave a Reply