Зміст статті:
Автомобіль давно вже не розкіш, а досить зручний засіб пересування. Далеко не кожен з автолюбителів замислюється над тим, чи все є в багажнику для того щоб прикурити автомобіль. Одна з важливих речей в автомобілі – це дроти для прикурювання автомобіля. Даний гаджет необхідно мати кожному водію, так як акумуляторна батарея не вічна і настає час, коли вона починає вмирати. Тому важливо знати, як прикурити автомобіль за потреби.
Одного дня машина не заводиться через акумулятор, що сів. Тоді постає питання “як прикурити машину” і що з цим робити. Сьогодні розглянемо цю тему докладніше і поставимо всі крапки над “і”, щоб надалі бути обізнаним та підготовленим.
Причин батареї, що сіла, може бути кілька: залишені включеними лампочки в салоні, забули вимкнути фари або габаритки, проблеми з електрообладнанням або слабкий і несправний акумулятор. В останньому випадку необхідно придбати новий або необхідне його заряджання від зарядного пристрою.
Як зрозуміти, що троїть двигун – читайте в огляді
Щоб прикурити авто протестуйте акумулятор
Отже, акумулятор сів, але це ще не привід опускати руки і впадати у відчай, тим більше якщо ви перебуваєте на вулиці, а не в гаражі. Адже відкритий простір дуже доречний для того, щоб прикурити один автомобіль від іншого, оскільки це дозволяє уникнути виникнення іскри і як наслідок – вибуху. Залишилося лише знайти іншу машину та попросити про допомогу водія!
Корисно знати як правильно заводити машину
Для початку потрібно знайти автомобіль-донор, який “прикурить” вашу машину. Попросіть сусідів по паркуванню, багато автолюбителів готові допомогти, адже процес не займе багато часу, а в подібній ситуації може бути будь-який.
Ознаки розряджання акумулятора
- На приладовій дошці після увімкнення запалювання не світиться індикатор заряджання акумулятора. Причиною може бути лампочка, що перегоріла, яку слід замінити. Якщо після заміни вона не світиться, то батарея розрядилася.
- При включенні запалювання не працює індикатор на акумуляторі, це є ознакою того, що на АКБ від генератора надходить недостатньо напруги. Індикатор АКБ може світитися одним із трьох кольорів: білим (недостатня кількість електроліту), зеленим (батарея заряджена) та чорним (потрібна термінова зарядка).
- Стартер працює повільно з характерними клацаннями після повороту ключа в замку запалювання.
- Підсвічування приладів на панелі тьмяно світиться або немає зовсім.
- Слабке світіння або відсутність ламп після зупинки автомобіля.
- Знижена гучність клаксону.
- У моторному відсіку чути клацання та потріскування.
- Відмовляє чи хибно спрацьовує сигналізація.
- Змінено колір електроліту та наліт на електродах. Електроліт має бути з коричневим відтінком. Темно-коричневий колір говорить про те, що в розчині містяться органічні речовини, які поступово переходять в оцтово-кислі сполуки. Фіолетовий відтінок свідчить про те, що в електроліті є марганець. Якщо на пластинах світло-сірий наліт, це означає, що у розчині утворилися хлориди.
- При перестановці на інший автомобіль не заводиться.
Перед тим як прикурювати автомобіль ⛔
Перше правило, яке не слід ігнорувати, перш ніж прикурити автомобіль, потрібно заглушити двигун. Якщо не зробити цього, можна спокійно вивести з ладу реле або генератор автомобіля — як було в мене, але ми зараз не про це…
Прочитайте причини, чому не заводиться машина
На автомобілі, який потребує прикурювання, від’єднайте від АКБ мінусову клему, після цього і плюсову. Для того щоб правильно прикурити автомобіль, акуратно підключіть дроти, будьте гранично обережні, щоб випадково не допустити короткого замикання.
Не зайвим буде нагадувати, що акумулятор, від якого виробляється «прикурювання» повинен бути аналогічним тому, що «оживляють»: мати напругу 12 В і за ємністю бути не меншим за сівшого. Спроба завестися від набагато меншого за ємністю акумулятора може закінчитися, у найкращому разі, розрядом обох акумуляторів.
Для цього спочатку зніміть мінусову клему з АКБ машини, яку необхідно завести і тільки після цього можна підключати дроти для «прикурювання». Зробити це необхідно для того, щоб акумуляторна батарея, що розрядилася, не “посадила” акумулятор машини-донора. Найкраще якщо ви надягатимете і зніматимете клеми послідовно, тобто — «мінусові» знімаєте першими, а «плюсові» відповідно другими.
Підключати клеми необхідно в наступній послідовності: «+» акумулятора донора приєднайте до «+» розрядженого АКБ, а «-» донора підключіть безпосередньо до двигуна автомобіля, що “потребує”.
Читайте, що робити, якщо сів акумулятор
Що потрібно знати про кабель для прикурювання автомобіля?
- Значення має переріз жили та матеріал. Від цього залежить відсутність втрат енергії під час передачі.
- Виключається зайве нагрівання, димлення.
- Обплетення не повинно бути жорстким, воно трісне при зниженні температур.
- Виконання затискачів має значення. Найкращий варіант – конструкція з міді, оснащена міцними пружинами, уїдливими зубцями.
- Надійність закріплення дроту у затискачах визначає безпеку.
Відомо, що для легковика з півторалітровим двигуном мінімальний перетин кабелю має бути близько 16 кв. мм. Кабель має бути в міцній, але при цьому м’якій ізоляції, яка не тріскається на морозі. З’єднання клем з кабелем – тільки паяння, жодних обтискань!
Досвідчені автовласники не радять розглядати дроти завдовжки менше 3 м. Оскільки батареї іноді розташовуються на різних сторонах авто. І не завжди достатньо місця, щоби під’їхати ближче. Дотримуючись правил і рекомендацій, як правильно прикурити авто, легко допомогти іншому водієві та уникнути небажаних подій.
При цьому клеми для найкращого контакту мають бути досить «зубастими». Довжини проводів має вистачати для комфортної роботи, але слід пам’ятати, що чим дроти коротші, тим менше їх опір.
Інструкція як правильно прикурити автомобіль
- Автомобілі необхідно поставити якомога ближче один до одного, але так, щоб вони в жодному разі не торкалися один одного.
- Заглушити двигун автомобіля-донора та вимкнути все електрообладнання обох автомобілів.
- З’єднати за допомогою «прикурюючих» проводів плюсову клему зарядженого акумулятора та плюсову клему розрядженого акумулятора.
- Приєднати мінусову клему зарядженого акумулятора до будь-якої масивної металевої незабарвленої деталі кузова, а ще краще двигуна автомобіля з розрядженим акумулятором.
- Простежити, щоб проводи не торкалися рухомих частин двигуна.
- Зробити спробу завести автомобіль. Як правило, це виходить із першої-другої спроби. Якщо це не вдалося, припиняємо гвалтувати акумулятор, вимикаємо запалювання, і приступаємо до наступного кроку.
- Не прибираючи проводів, завести двигун автомобіля донора та дати йому попрацювати 10 — 15 хвилин, що накопичилося хоча б невелику кількість заряду в розрядженому акумуляторі.
- Обов’язково спочатку заглушити двигун автомобіля-донора, і тільки після цього спробувати завести автомобіль з розрядженим акумулятором. У жодному разі не намагатися увімкнути стартер до повної зупинки двигуна автомобіля-донора, у цьому випадку є великий ризик вивести з ладу генератор справного автомобіля.
- Якщо автомобіль завівся, знімаємо дроти у зворотній послідовності: спочатку від’єднуємо від мінусової клеми акумулятора, потім від плюсової. Якщо ж не завівся навіть з другої спроби, знову перейти до кроку номер 6, та спробувати відновити заряд акумулятора.
ПАМ’ЯТАЙТЕ! Після того, як двигун завівся, не поспішайте роз’єднувати системи: нехай попрацюють ще п’ять хвилин. Після цього можна роз’єднувати систему, зупинивши двигун автомобіля-«донора» та не зупиняючи двигун «автомобіля, що оживляється», але робити це потрібно обережно: в системі електрообладнання хворого автомобіля після зняття навантаження (відключення) неминуче підвищиться напруга.
Що слід знати про підключення клем
Червоними проводами з’єднуємо клеми акумуляторів зі знаком “+”. Далі – один кінець чорного дроту прикріплюємо до клеми зі знаком “-” акумулятора, встановленого в автомобілі-донорі. Другий кінець дроту підчіплюємо до будь-якої металевої деталі, яка розташована на двигуні, або до кузова машини.
При цьому важливо пам’ятати, що негативна клема повинна знаходитись на значній відстані від паливних систем та акумулятора. Дотримання цієї вимоги – гарантія вашої безпеки та відсутності вибухів. Якщо оголених ділянок на капоті немає, допустимо підключити клему зі знаком «-» до аналогічної клеми акумулятора авто.
Читайте про те, як їздити на автоматі
Коли клеми приєднані, заводимо двигун машини-донора та даємо йому трохи попрацювати, щоб він зарядив акумулятор автомобіля-реципієнта.
Зверніть увагу на те, що чим нижча температура навколишнього повітря, тим більше розряджена батарея на транспорті-реципієнті, що відповідно збільшує проміжок часу, необхідний для підзарядки.
У будь-якому випадку потрібно почекати хоча б 5 хвилин. Щоб прискорити зарядку акумулятора, допустимо збільшення обертів двигуна до 2000-3000, що проводиться натисканням педалі та подальшим утриманням протягом декількох хвилин.
Як правильно прикурити авто взимку
Якщо після 3-5 разів у вас не завелася машина, а тим більше, якщо спочатку вона схоплювала, а потім перестала і можливо ви відчули запах бензину, то швидше за все ви залили свічки.
На сучасних інжекторах це звичайне явище. Відбувається або через екстремально низькі температури -22 і нижче, ну або свічки погані. Тут є два шляхи, якщо залиття не дуже серйозне, тоді вичавлюємо газ у підлогу (інжектори), у більшості машин це режим вентиляції циліндрів.
З витиснутою педаллю крутимо 3-5 разів по 10-15 секунд, потім знову пробуємо завести. Можливо, що ваш автомобіль не має такого режиму, тоді вентиляцію можна зробити вручну. У блоці запобіжників витягує запобіжник, що відповідає за бензонасос (зазвичай Fuel Pump) та крутимо 3-5 разів по 10-15 секунд. Вставляємо назад та пробуємо завести. Інформація який запобіжник треба витягнути є або на кришці блоку запобіжників, або в інструкції (зазвичай лежить в бардачку … :).
Запасний спосіб прикурити автомобіль взимку
Шлях другий, залиття серйозне. Тут уже необхідні гайкові ключі та мінімальні навички роботи з ними:
- Викручуємо свічки (якщо внизу вони мокрі, значить максимальне залиття).
- Витягуємо запобіжник Fuel Pump.
- Крутимо мотор 20-30 с, без свічок крутитися буде дуже легко.
- Прогріваємо свічки, можна простою запальничкою.
- Вкручуємо назад.
- Надягаємо дроти остаточно і трохи змикаємо назад, тобто. вони одягнені, але не щільно.
- Пробуємо, якщо завелася, акуратно доштовхуємо дроти до кінця.
Як прикурити автомобіль з дизельним двигуном
- По-перше, ніколи не “прикурюйте” машину з дизелем від машини з бензиновим двигуном. Дизельний агрегат вимагає набагато більше енергії для свого запуску, і, швидше за все, енергії йому не вистачить.
- По-друге, не виконуйте процедуру, якщо з-під капота машини, яка потребує підзарядки, доноситься запах кислоти або паленого пластику. Такій машині, швидше за все, прикурюванням не допоможеш, і врятувати її може тільки автосервіс. Крім того, не слід малолітражкам намагатися запустити машини значного обсягу – не вийде.
ПАМ’ЯТАЙТЕ! Дизельним двигунам, на відміну від бензинових, потрібно набагато більший пусковий струм
Прикурювати машину з дизельним двигуном потрібно від автомобілів з акумуляторною батареєю великою ємністю, інакше акумулятор автомобіля-донора розрядиться або його ємності не вистачить на запуск дизельного двигуна.
Чи можна прикурити автомобіль із автоматом?
Існує думка, що машини з “автоматом” прикурювати не можна та взагалі постає питання як прикурити машину на автоматі. Воно не правильне, тому що сама автоматична трансмісія жодного відношення ні до акумулятора, ні до генератора не має.
Електроустаткування на різних моделях автомобілів може підключатися за різними схемами. Тому, якщо з одним авто після прикурювання немає ніяких бід, то в іншого може перегоріти, наприклад, лампа поворотника, а у третього – блок управління двигуном. Як правило, в інструкції з експлуатації автомобіля міститься інформація про те, чи можна чи не можна проводити таку процедуру з даною моделлю.
Фахівці рекомендують здійснити на авто, яке “прикурювали”, 30-хвилинну поїздку. За цей час генератор повинен дозарядити акумуляторну батарею
Крім того, не варто намагатися завести авто з великим двигуном за допомогою малолітражки. Двигун з великим об’ємом вимагає значно більше енергії для запуску, і такі спроби можуть призвести тільки до розрядженого акумулятора «донора».
Можливі помилки прикурювання автомобіля ⛔
- Пов’язують машину, у якої розрядився акумулятор, з толком непрогрітим донором. Невідомо їм, що перш, ніж приступати до “прикурювання”, останньому обов’язково потрібно дати попрацювати 5-7 хвилин при 1500 об/хв, щоб пробудити і при необхідності підживити батарею.
- «Дивні» експерти переконані, що тип транспортного засобу при «прикурюванні» не має жодного значення. Але ми з вами знаємо: в ідеалі акумулятори техніки, що бере участь у процесі, повинні мати аналогічний рівень ємності. Хоча допускається і той варіант, коли реципієнт «менший» за донора. Простіше кажучи, “заряджати” легковик від вантажівки можна, а позашляховик від “дохлого” мотоцикла – ні.
- Куплять собі дешевий виріб за дешево, а потім дивуються, чому ж від донора не йде «заряд» або звідки взявся дим. Вибираючи собі «крокодили», пам’ятайте: для дротів важливий великий переріз провідної жили та її матеріал.
- Щоб убезпечити себе від подальшого головного болю, не соромтеся відмовляти в допомозі сусідові, який вже п’ять років не може оновити акумулятор, що втомився. “Прикурювати” машину з несправною батареєю – гріється, що видає сильний запах, що випускає назовні електроліт – небезпечно.
У будь-якій ситуації спочатку необхідно тверезо подивитися на те, що відбувається, та вжити адекватних заходів щодо її усунення. Тільки системний та продуманий підхід убереже Вас та Вашого залізного коня від неприємностей.
Автор статті: TopGears
Leave a Reply
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.