Сів акумулятор в машині – що робити?

сел аккумулятор что делать

Зміст статті:

Деколи навіть не замислюєшся про те, що будь-яка техніка чи обладнання має свій термін життя. І коли щось виходить з ладу, починаєш вивчати тему докладніше, щоб надалі бути підготовленим. Прикладом такої ситуації завжди стає акумулятор, що сів, з яким стикався кожен автолюбитель, а якщо не стикався, то напевно все ще попереду. Для того, щоб не потрапляти в подібні ситуації, розглянемо докладно що робити, якщо сів акумулятор в машині.

сів акумулятор в машині

Акумулятор – це один із найважливіших агрегатів на вашому автомобілі. Якщо акумулятор сів, то завести двигун буде дуже проблематично, а також можуть збитися всі налаштування бортового комп’ютера. АКБ забезпечує стартер достатнім рівнем заряду, щоб він міг провернути колінчастий вал і запустити процес згоряння паливно-повітряної суміші в поршнях двигуна.


Читайте чому двигун троїть і що з цим робити у нашому огляді


Техніка безпеки під час роботи з акумулятором

  • Надягайте окуляри перед роботою з батареєю. Акумулятор містить сірчану кислоту, і вже чогось – а попадання її в очі ми точно не хочемо, правда ж? Звичайно, потрібно одягати спеціальну захисну маску, але мало хто її возить із собою. А сонцезахисні окуляри або спеціальні окуляри для водіння зазвичай мають багато автовласників. Хоч вони й прикривають очі лише символічно, але гіршого не буде.
  • Знімайте з себе металеві предмети, аксесуари – кільця, браслети тощо. У них ваші руки стають привабливішими не лише для оточуючих людей, а й для іскор, які так і шукають, куди б їм вистрілити… Чого ми, звісно, ​​теж не хочемо.
  • Одягайте захисні рукавички. Для захисту від кислоти найкраще підійдуть гумові рукавички, і якщо ви возите з собою аптечку (а ви ж її возите?!), То і рукавички там повинні бути. Але, на мій погляд, працювати зручніше в рукавичках з матерії, і їх достатньо, якщо має працювати тільки з клемами і не залазити всередину батареї.
  • Уникайте будь-якого прояву вогню або іскри поблизу акумулятора. Акумулятор виділяє водень, і він легко спалахує, а там і до вибуху рукою подати. Чи показували вам у школі на уроці хімії досвід з окисленням водню? Це по-науковому називається “окислення”, а реально … Відповідно, намагайтеся дихати не прямо над акумулятором. Не куріть і не торкайтеся інструментами клем батареї. Слідкуйте, щоб плюсова клема не стосувалася мінусової або будь-якої частини автомобіля.

сів акумулятор в машині що робити

Чому сів акумулятор в машині ⛔

Найпоширеніша причина – забудькуватість водія. Ну, забула людина вимкнути на ніч габарити, чи фари, чи магнітолу. Ну з ким не буває. Кілька разів повозитися з машиною – запам’ятає і надалі перевірить усе, виходячи з машини. Найбільш забудькі можуть встановити невеликі пристосування для автоматичного відключення габаритів і фар. Можливі причини, які не залежать від «людського фактора». Повертається, наприклад, щасливий та задоволений відпускник і бачить, що сів АКБ у «нуль». І звинувачувати тут нема кого.


Вибирати акумулятор слід згідно з інструкцією до автомобіля. Адже якщо поставити потужніший або, навпаки, менш потужний акумулятор, то він, сто відсотків, не прослужить вам довго, і за гарантією вам його ніхто не замінить.


Неможливо завжди їздити на новому акумуляторі, через деякий час він ставати «уживаним» і вже не тримає заряд як раніше. Особливо прикро та прикро буває, якщо таке трапляється на стоянці, десь в аеропорту. І додому хотілося б допомогти нікому. Залишившись віч-на-віч з проблемою легко впасти в невелику паніку. Крім звернення за допомогою до оточуючих, на жаль, часом глухими до чужих проблем, що залишаються, можна порадити звернутися в автотехдопомогу.


Дізнайтесь як правильно заводити машину


Якщо ви водій зі стажем. Ви за першими ж ознаками визначите акумулятор, що сів. Оскільки незабаром настануть холоди, окрім питання із заміною автомобільних шин, виникає проблема з розрядженою акумуляторною батареєю. Коли температура на вулиці досягає планки нижче 20 градусів за Цельсієм. АКБ буквально за 10 годин може втратити приблизно половину своєї ємності, що є критичним показником. Але батарея акумулятора може сісти не тільки через заморозки, але й у літній період, коли на вулиці тепло.


За законом підлості це відбувається в невідповідний час і в найнесподіваніших місцях. Найчастіше, причина розрядження АКБ – це занадто інтенсивне використання стартера або тривале включення гучної музики і фар автомобіля. Саме тому іноді необхідно стежити за зарядом акумулятора та заряджати його за потреби.

Основні причини розряду акумулятора в автомобілі

якщо сів акумулятор що робити

Якщо відкинути «традиційні» фактори — такі як, морозні умови, невимкнені фари або музика в машині, що залишилася на всю ніч, то основних причин розряду акумулятора є кілька:

  1. Старий акумулятор. Вироблений ресурс акумулятора потребує своєчасної заміни електроліту. Рекомендується систематично перевіряти потужність батареї для підтримання її у справному стані.
  2. Супутникова сигналізація. Якщо ви не експлуатуєте автомобіль більше тижня, можете бути впевнені – система сигналізації посадить акумулятор до вашого повернення. До цього стану, втім, може призвести і некоректно встановлена ​​протиугінна система.
  3. Неоригінальний автозвук. Про це рідко замислюються автовласники, але автомобільна акустика тягне за собою колосальні навантаження на всі вузли автомобіля. У тому числі на генератор та АКБ: при некоректній установці або використанні неоригінального обладнання електроенергія для автозвуку потрібна у грандіозних кількостях.
  4. Несправності генератора та електропроводки. Вихід з ладу регулятора напруги або інших вузлів призводить до повної розрядки АКБ. Причому трапиться ця неприємність може будь-якої миті.


Якою б не була причина розрядки акумулятора і яким би способом ви її не повернули до працездатного стану — завжди пам’ятаєте про важливий нюанс. Після будь-якої такої «пригоди» потрібно терміново зарядити АКБ на 100%!


Як зрозуміти що сів акумулятор в машині: ознаки

Визначити, що проблема запуску двигуна криється саме в розрядженому акумуляторі, можна за такими ознаками:

  1. після повороту ключа у замку запалення лунають специфічні звуки – ніби двигун намагається завестися, але щось йому заважає;
  2. значки на панелі приладів горять тьмяніше звичайного;
  3. світиться червоний індикатор акумулятора;
  4. електричні прилади взагалі не працюють або працюють періодично;
  5. під капотом чути шум – тріск, клацання.

сів акумулятор ознаки


Якщо відповідь на всі пункти позитивна, то проблема точно криється в несправності АКБ. Необхідно перевірити рівень заряду, а краще пройти діагностику на станції техобслуговування.


Цікаво дізнатися, як керувати автомобілем на механіці – читайте огляд від TopGears


Основні ознаки акумулятора, що повністю сів

  • АКБ не може вранці завести мотор без розумного пояснення (батарею нещодавно заряджали);
  • акумулятор взагалі не тримає напругу (не заряджається або моментально розряджається);
    електроліт усередині каламутного або чорного кольору;
  • акумулятор сильно гріється при заряді (весь чи одна зі банок), що довго не остигає після припинення зарядки;
  • у акумулятора неприємний запах (до речі ніс чудовий інструмент визначення стану не тільки продуктів).

Для більш точної діагностики потрібні спеціальні інструменти та прилади: вилка навантаження, тестер для АКБ, мультитестер, ЗУ з амперметром і вольтметром, струмові кліщі. Використовуючи їх, можна провести серію тестів і зрозуміти наскільки критично погіршення характеристик акумулятора. Якщо під рукою немає нічого з перерахованого вище можна провести найпростіший тест – чи настав час замінити АКБ.


Чому машина не заводиться? – про причини читайте в огляді


Тест дуже простий. На незаведеному автомобілі увімкніть дальнє світло фар на 20 хвилин, після чого спробуйте завести мотор. Якщо акумулятор “вмирає” і ємність його вже мізерно мала, або одна зі банок “слабка ланка”, то в такому разі мотор не запуститься або старт буде утрудненим.


При установці нового акумулятора необхідно обов’язково провести тест роботи генератора і стартера. А потім мінімум раз на рік контролюватиме їх правильну роботу.


Що робити, якщо сів акумулятор в машині ⛔

якщо сів акумулятор в машині

Прикурити автомобіль

Вихід є оптимальним для всіх машин, незалежно від того, яка у них коробка передач — ручна або автоматична. Головне — знайти другого автомобіліста, який прийде на виручку, надавши свою машину як донора. І щоб батарея у помічника була достатньо заряджена.


Що таке коробка варіатор читайте у огляді від TopGears


Для того щоб завести машину з акумулятором, що сів, від іншого автомобіля, вам знадобиться спеціальний провід із затискачами на кінцях. Автомобіль-донор підганяється близько до вашої машини.

Важливо знати про те, як правильно прикурювати, щоб не зробити помилки:

  1. Вимкніть запалювання на одній та іншій машинах.
  2. Проводами з «крокодилами» приєднайте батареї один до одного, дотримуйся полярності — плюсового полюса однієї АКБ до плюсового полюса іншої. І тільки потім мінусовий полюс акумулятора-донора виводиться на масу приймаючої машини (це може бути якась непофарбована частина кузова або навіть двигун).
  3. Заведіть двигун машини-донора. Нехай він залишається запущеним деякий час, поки акумулятор, що приймає заряд, «оживе», підзарядившись.
  4. Заглушіть двигун донора, зніміть провід і спробуйте запустити двигун своєї машини, яка вже повинна трохи зарядитися. Якщо двигун не запускається, схему можна повторити ще раз, і вона повинна увінчатися успіхом.

що робити, якщо в машині сів акумулятор

Буксирування автомобіля

Щоб завести авто подібним методом потрібно знайти ТС, яке може розігнати вашу машину до прийнятної швидкості (10-20 км/год).

Чим відрізняється цей варіант від попереднього? Тим, що тут потрібна особлива узгодженість обох водіїв. Швидкість розгону тут буде вищою і потрібно стежити, щоб при відпусканні зчеплення ривок вийшов не надто різким. Тому що через це часто лопаються троси буксирувальні, а машину іноді заносить, що може призвести до ДТП.


Для машин на АКПП (або варіаторних трансмісій) цей метод не підійде!



Особливу увагу потрібно приділити буксирувальному тросу: він повинен бути міцний і довжиною не менше 4-х метрів, інакше машина, що буксирується, може «поцілувати» в зад свого буксирувальника в «подяку». Ще уважно ставтеся до кріплення буксира, тому що якщо він має металеві частини на кінцях, то злетівши в напрузі може пошкодити авто або людей, що знаходяться поруч.

Що робити, якщо сів акумулятор в машині з АКПП

Спосіб “з штовхача” на машинах, де встановлена коробка автомат не спрацює, тому що це неможливо конструктивно. Подібні вузли мають лише один насос – для подачі олії, та й той функціонує при працюючому агрегаті.

Тут може допомогти ось що:

  1. Зніміть ремінь приводу (крайній).
  2. Намотайте шнур чи стрічку на вільну головку.
  3. Встановіть важіль у положення P або N.
  4. Увімкніть запалення та смикніть за стрічку.


Машина може завестися, але взагалі ця методика не дуже надійна, і підходить тільки для авто, об’єм двигуна яких не перевищує півтора літри.

Якщо акумулятор сів – заводимо з штовхача

Добре відомий спосіб пуску двигуна за допомогою сторонньої фізичної сили, який називається в народі «з штовхача». Його плюс очевидний – завести машину в момент її буксирування можна в найкоротші терміни, тоді як при прикурюванні доведеться чекати не менше 20 хвилин. Поки акумулятор зарядиться для стовідсоткового запуску двигуна.

повністю сів акумулятор що робити

Однак є у методу пуску двигуна з штовхача й мінуси:

  • Необхідно відшукати кілька здорових хлопців, які будуть готові підштовхнути ваш автомобіль, або машину, готову виступити як буксир;
  • лід мати знання алгоритму дій, які дозволять завести двигун з штовхача;
  • Так само можна завести лише автомобіль на механічній коробці передач.

Є думка, що машину з автоматичною коробкою можна завести з штовхача при великому бажанні. Для цього її необхідно розігнати до швидкості 40-50 кілометрів на годину, після чого пробувати завести двигун.


Інструкція з експлуатації будь-якого автомобіля з автоматичною коробкою передач забороняє пуск його двигуна «з штовхача» зазначаючи, що подібні спроби можуть призвести до несправності не лише батареї, а й усієї трансмісії.


З’ясувавши, що запускати з штовхача можна лише автомобіль з ручною коробкою передач, пропонуємо розглянути алгоритм дій, які має виконати водій машини, щоб завести двигун за допомогою сторонньої фізичної сили:

  • Необхідно встановити важіль коробки передач у нейтральне положення та завести машину;
  • Після цього водій повинен віддати команду помічникам, щоб вони штовхали автомобіль;
  • У цей момент необхідно повністю вичавити зчеплення на автомобілі та включити другу передачу, не віджимаючи зчеплення;
  • Коли автомобіль розженеться до 10-15 кілометрів на годину, необхідно плавно почати віджимати зчеплення, при цьому злегка натискаючи на газ;
  • Якщо все виконано правильно, то двигун запрацює – можна зупиняти автомобіль і дякувати помічникам, головне щоб машина не затихла.


Якщо акумулятор в автомобілі не «убитий», то через 20-30 хвилин двигун можна буде сміливо глушити і після намагатися запустити його без сторонньої допомоги. За вказаний час генератор зможе трохи підзарядити навіть повністю розряджений акумулятор.

Є вино – запрацює акумулятор

що робити, якщо акумулятор сів в нуль

Хоч як парадоксально, але алкоголь може врятувати водія. Ні, випивати з горя не варто. Навпаки, пляшка вина, що виявилася випадково в машині, здатна допомогти повернути акумулятор до життя.

Це метод на крайній випадок, коли ви один, поруч нікого та допомоги чекати не має сенсу. Все тому, що застосування алкоголю поставить хрест на АКБ. Ви зможете доїхати до потрібного пункту, тільки потім батарея під заміну.


Не заводиться машина на газу – причини в огляді від TopGears


Знову ж таки, не кожен знайде у себе в авто сухе вино. Але трапляється всяке. Сухе добре тим, що в ньому немає цукру. У крайньому випадку беріть будь-яке, яке є. В акумулятор заливається приблизно 150 мілілітрів. Решту вип’єте вже вдома на честь перемоги над підступною долею.


В чому суть? Вино створює потужну окисну реакцію. У результаті зростає напруга та знижується опір батареї. Тобто АКБ почне видавати струм, а стартер — крутити колінвал.

Сіл акумулятор – як зарядити за допомогою ЗПП

Всі перераховані вище способи прості і ефективні, але це ніщо в порівнянні з зарядно-пусковими пристроями (ЗПП). Вони прості в управлінні і мають досить широкий модельний ряд, тому вибір тільки за вами. Особливо ЗПП є актуальними для тих, кому часто доводиться залишати машину взимку на вулиці. Тягати щоразу акумулятор в тепле місце втомлює, та й забути про це нескладно.

Тому, незважаючи на високу ціну, таке обладнання досить популярне. Як завести машину, якщо сів акумулятор за допомогою зарядно-пускового пристрою вам розкаже докладна інструкція, яку ви знайдете у фірмовій коробці. Тож зупинятися на цьому сенсу немає.


Найнадійніший спосіб – не допускати повної розрядки АКБ, стежити за його станом, правильно експлуатувати та своєчасно змінювати, якщо відновити ємність не виходить.


Що робити, якщо акумулятор сів узимку

Чому саме взимку акумулятор може розрядитися без видимої причини і що робити, якщо на морозі сів акумулятор в машині?

Що робити, якщо акумулятор сів узимку

Справа в тому, що на морозі уповільнюються хімічні процеси всередині банок акумулятора, змінюється щільність електроліту, падає напруга на клемах. Чим нижча температура, тим значнішими стають ці зміни. Саме тому, взимку, особливо в сильний мороз, буває досить просто занести акумулятор додому, щоб він відігрівся. У процесі прогрівання відновлюються всі показники і машина без проблем заводиться.


Читайте, що таке коробка передач типтронік в огляді від TopGears



Втім, таке відігрівання далеко не завжди може стати ефективним заходом для зими. Провести реанімацію теплом вам вдасться лише у випадку, коли ви до пізнього вечора їздили, а вранці виявили, що несподівано вдарили морози. Але що робити, якщо взимку сів акумулятор в машині через те, що ви кілька днів не користувалися нею? Відповідь однозначна – все те саме, що й улітку: заряджати, «прикурювати», штовхати. А ще вибирати акумулятор правильно!

Правила обслуговування акумулятора

Сьогодні випускається кілька різних типів батарей. Деяким з них навіть не потрібне спеціальне обслуговування акумуляторів в автомобілі, вони потребують лише своєчасного очищення від пилу. А ось тим, хто має обслуговуючі АКБ, доведеться постаратися, щоб провести деякі профілактичні маніпуляції:

  1. Для початку необхідно перевірити надійність АКБ;
  2. Потім очистіть батарею від будь-яких забруднень і перевірте її корпус на тріщини;
  3. Далі чистяться вентиляційні відсіки у пробках;
  4. Перевіряється рівень електроліту;
  5. Потім необхідно поповнити рівень спеціальною дистильованою водою;
  6. Якщо необхідно, проведіть підзарядку.

Правила обслуговування акумулятора


Подібний огляд АКБ повинен проводитися не рідше ніж через кожні 3000 км пробігу. Під час огляду батареї в жодному разі не користуйтеся відкритим вогнем, оскільки це вибухонебезпечно.

Як і скільки заряджати автомобільний акумулятор до робочого стану

Природно, робити зарядку АКБ найкраще в режимі, що щадить для неї. Але трапляється, що розряджене джерело виявлено нещодавно, а їхати просто потрібно. Існує кілька способів відновлення ємності в стислий термін:

  • Підвищений зарядний струм ЗП протягом 20 хвилин.
  • Застосування простої електричної схеми за відсутності ЗП.
  • Застосовує пристрій для екстреної підзарядки.

Потрібно знати, що перший варіант веде до інтенсивного зношування пластин і такі процедури не можна проводити часто. Використання потужного діода або діодного мосту разом з будь-яким навантаженням (припустимо, у вигляді електролампи на 200 Вт) допоможе реанімувати АКБ, якщо під рукою не виявилося промислового зарядника. Застосувавши замість лампи нагрівач на 1 кВт можна активізувати процес.


Користуватися цим способом потрібно в крайньому випадку і з особливою акуратністю деталі знаходяться під напругою!


Всі перераховані вище способи, включаючи пускові пристрої, застосовні за наявності звичайної розетки, нехай навіть не в гаражі. Що ж робити, якщо сів акумулятор, і як завести машину подалі від ліній електропередач?

Для такого випадку сучасна промисловість випускає портативні джерела енерговідновлення штатної батареї, які підключаються до гнізда прикурювача. Виробник запевняє, що АКБ, що повністю сіла, зможе запустити двигун вже через 20 хвилин.


Автоакумулятори погано переносять стан повної розрядки: що частіше його досягають, то швидше знижується ємність. Тому бажано батарею періодично заряджати, особливо якщо автомобіль експлуатується в міському «пробковому» режимі (кілька разів на місяць взимку, більш активно в решту часу).


Автор статті: TopGears

 

ПОДІЛИТИСЬ:

Be the first to comment

Leave a Reply