Ремонт паливного насосу – завдання професіоналів

Ремонт топливного насоса ТНВД

За своїм пристроєм паливний насос високого тиску (ПНВТ) є дуже складним агрегаатом і відрізняється високою надійністю. Але, працюючи під постійно підвищеними навантаженнями, він також може виходити з ладу. Найбільше на стан насосу впливає наявність у паливі різних домішок. Крім того, потрапляння крапель води з паливного бака та крупиць різного сміття (пил, бруд, іржа) до палива також прискорює процес виходу з ладу.

Визначення причин поломки за допомогою діагностики

Ознаки несправності паливного насосу багато в чому подібні до виходу з ладу двигуна автомобіля або його паливної системи. Самостійно визначити, які їх ставляться безпосередньо до ПНВТ, практично неможливо. Для цього буде потрібне сучасне спеціальне обладнання, а також підготовлений досвідчений персонал, який зможе не тільки правильно встановити причину виходу з ладу, але й якісно виконати ремонт паливного насосу без шкоди його продуктивності.

Як прикурити машину, коли авто не заводиться, дізнайтеся з огляду

Тому в кожному випадку при виявленні неполадок, схожих на несправність паливного насосу, необхідно негайно планувати візит на СТО. Чим раніше буде визначено причину несправності, тим дешевше коштуватиме ремонт, який може обмежитися заміною окремих елементів насосу або деталей. А якщо ні, то може знадобитися заміна всього ПНВТ або навіть проведення капітального ремонту двигуна.

Типи ремонту паливних насосів та їх особливості

Ремонт пристроїв ПНВТ залежить від ступеня та характеру несправностей. Розрізняють три основні типи ремонту:

  • періодичний з метою профілактики;
  • частковий – заміна окремих елементів;
  • повний, чи капітальний.

Періодичне проведення діагностики з профілактичною метою дає можливість своєчасно виявити можливі несправності, запобігти їх або усунути. Це продовжує термін експлуатації агрегату та перешкоджає виникненню серйозніших несправностей. Звідси й назва ремонту – профілактична. До нього входить і метод добавки до палива спеціальних присадок, за допомогою яких очищається паливна система та циліндри двигуна.

Найчастіше в ПНВТ виходять з ладу клапани, поршень та втулка (плунжерна пара). Заміна цих та інших деталей на нові або відновлення із збереженням робочих характеристик є частковим ремонтом паливного насосу.

Як завести машину, якщо сів акумулятор читайте у нашій оглядовій статті

У випадках, коли одними замінами окремих деталей неможливо усунути проблеми, що виникли з насосом, виконують повний або капітальний ремонт з використанням спеціального інструментарію та обладнання.

Порядок виконання капітального ремонту

З огляду на особливу складність конструкції паливного насосу високого тиску його капітальний ремонт поділяють на окремі етапи:

  • діагностика;
  • демонтаж пристрою з автомобіля (без зняття здійснити ремонт буде неможливо);
  • розбирання;
  • зворотне складання з відновленими або новими деталями, а також із заміною ущільнювачів та прокладок;
  • остаточне налаштування;
  • тестування.

Без знання пристрою та принципу роботи такого агрегату, наявності спеціального інструменту та обладнання правильно провести етапи ремонту неможливо.

ПОДІЛИТИСЬ: