Як їздити на механіці: ази та особливості

как ездить на механике

Зміст статті:

Автомобіль сьогодні доступний кожній людині, і це давно вже не розкіш. А ось використання машини – це вже інше питання. Як їздити на механіці розглянемо у сьогоднішній статті та докладно висвітлимо всі моменти.

Придбати автомобіль не складе труднощів, на кожен гаманець є свій товар. Але далеко не кожному вистачає терпіння розібратися у всіх тонкощах керування автомобілем на механічній коробці передач. Для цього ми зібрали докладну інформацію про те, як водити на механіці, щоб не залишалося питань у новоспечених власників машин.

Як правило, керування транспортним засобом з механічною трансмісією становить серйозні труднощі для новачків. У цей же час професійні водії найчастіше не хочуть керувати автомобілем з АКПП, адже саме правильна їзда на механіці – це запорука повного контролю за машиною.

Деякі водії-початківці впевнені, що навчитися їздити на автомобілі з механічною коробкою передач просто нереально. Однак це все чистий води міф. Багато досвідчених водіїв вважають, що «автомат» річ не прийнятна, і вони ніколи не проміняють на нього свою стару добру «механіку». Як їздити на механіці — основа майстерності водія.


Щоб полегшити їзду на автомобілі з МКПП, спочатку необхідно розібратися, як правильно з нею взаємодіяти


Насамперед розглянемо переваги механічної коробки передач:

  1. невелика вага,
  2. доступна вартість,
  3. довгий термін служби,
  4. не потребує охолодження,
  5. економна витрата палива,
  6. дешевий ремонт та обслуговування,
  7. дає повний контроль над машиною,
  8. для буксирування не потрібний евакуатор,
  9. безпечна їзда у складних погодних умовах.

Якщо ви навчитеся їздити на механіці, вас ніщо не застане зненацька. Людина, яка розуміє, як їздити на автомобілі з механічною трансмісією, легко сяде за кермо машини з «автоматом», але не навпаки.

як їздити на механічній коробці передач

 

Як правильно їздити на механіці – ази для всіх


Постарайтеся знайти спокійне та вільне від інших машин місце. Краще буде, якщо дорога чи майданчик буде без ухилів, це зробить ваші перші кроки в освоєнні механічної коробки передач легше. Для того щоб краще чути звук мотора, ви можете опустити скло. Це допоможе вам краще відчувати двигун і час перемикання передач. Виправте дзеркала заднього виду так, щоб вам було зручно в них дивитися.


Не забудьте пристебнутися!


Уроки водіння на механіці починаються з підготовки місця водія. Потрібно налаштувати бічні дзеркала, дзеркало заднього виду, відрегулювати висоту крісла водія під свій зріст, пристебнути ремінь безпеки. У теплу пору року можна відкрити вікно: так ви чутимете роботу мотора і швидше навчитеся відчувати автомобіль. Далі слід ознайомитися з педалями.

Педалі


Людям, які вперше сідають в автомобіль із механічною коробкою, важко звикнути до того, що тепер треба користуватися ще й лівою ногою. Адже в машинах із «автоматом» задіяна лише права нога. Ліва нога натискатиме педаль зчеплення, а права нога – відповідатиме за гальмо та газ. Зліва знаходиться педаль зчеплення, посередині – гальмо, праворуч – педаль газу. Зчеплення служить для перемикання швидкостей. Його вичавлюють швидким натисканням і плавно відпускають.


Докладно про те, що що таке типтронік


Гальмо потрібне для зниження швидкості та гальмування. Її натискають лише правою ногою. Чим сильніше натиснути на гальмо, тим швидше зменшиться швидкість. Педаль газу регулює подачу паливної суміші до циліндрів. Чим сильніше натискання, тим вища швидкість машини.

Переключення механічної коробки передач

Щоб правильно перемикати передачі під час їзди, необхідно потрапляти в потрібний інтервал швидкостей.

  • інтервал роботи першої передачі – від 0 до 20 км/год,
  • другий – від 20 до 40 км/год,
  • третя — від 40 до 60 км/год,
  • четверта — від 60 до 90 км/год
  • п’ятий — понад 90 км/год.

Перемикання передач механіки здійснюється в такий спосіб. Коли обороти двигуна досягають позначки 3000-4000, повинна включатися друга швидкість. Для цього відпускається педаль газу та одночасно вичавлюється педаль зчеплення.

Спочатку це може бути дуже складно, але згодом це відбуватиметься на «автоматі». Поки машина рухатиметься накатом (зчеплення вичавлене до упору), важіль коробки передач необхідно перевести у другий швидкості. Після цього педаль зчеплення плавно відпускається та натискається педаль газу. Варто підкреслити, що кожна машина має свій оптимальний момент перемикання передачі. Він безпосередньо залежить як від налаштування механіки, так і від потужності силової установки.

Важливо знати як розвоздушити газовий редуктор у випадку поломки, про що читайте у нашому огляді

Механіка може полегшити роботу гальмівного комплексу та покращити стійкість автомобіля із заднім приводом на ожеледиці дозволить гальмування двигуном. Для цього необхідно відпустити педаль газу і після зниження оборотів силової установки вичавити до упору зчеплення та швидко переключити на знижену передачу.

механіка як їздити

Алгоритм як їздити на механіці покроково

А тепер розглянемо покроково, як все ж таки водити машину на механіці і не глухнути, після вивчення теоретичного матеріалу.

  1. Займаємо правильне положення за кермом автомобіля, перевіряємо положення важеля (має бути переведено в нейтраль).
  2. Повертаємо ключ у замку запалювання та заводимо двигун автомобіля.
  3. Далі правою натискаємо на гальмо, лівою ногою вичавлюємо педаль зчеплення і включаємо першу передачу.
  4. Потім відпускаємо гальмо, переносимо праву ногу на газ і одночасно плавно відпускаємо педаль зчеплення.
  5. Після того, як автомобіль злегка рушить, дозуємо тягу педаллю акселератора до моменту початку впевненого руху автомобіля.
  6. Після початку руху автомобіля повністю прибираємо ногу з педалі зчеплення і продовжуємо натискати на педаль акселератора з метою наступного набору швидкості автомобіля.
  7. Досягши необхідного швидкісного режиму, рекомендованого для руху автомобіля на першій передачі, відпускаємо газ, знову вичавлюємо зчеплення і вмикаємо другу передачу. Зчеплення вже можна відпустити трохи різкіше, ніж під час старту на першій.
  8. При правильному виборі потрібної передачі коробка буде перемикатися без поштовхів та ривків.

Як правильно їздити на механіці в пробках

Що необхідно знати, щоб у пробках на механіці їздити правильно? Ми вже розібрали, що на автоматі їзда значно простіше, хоча, як показує практика, досвідчений водій із задоволенням водить автомобіль на механіці і не відчуває жодного дискомфорту. До того ж вважається, що механічні КПП надійніші в експлуатації. Розберемо деякі особливості їзди на механіці, які кожному водієві потрібно знати.

Потрібно навчитися правильно і вчасно перемикати передачі, при цьому педаль зчеплення необхідно вичавлювати швидко до самого полику. До того ж, якщо Ви не хочете «спалити» зчеплення дуже швидко, на стоянках у заторі не рекомендується утримувати педаль підлозі в вичавленому стані. Також ви збережете ресурс вичавного підшипника.


Ідеальним варіантом буде вимкнене зчеплення, положення важеля КПП на «нейтралці», а сам автомобіль поставлений на гальмо стоянки. Одна з основних проблем при частому старті на МКПП є перегрів зчеплення, що може спричинити його температурну деформацію з подальшою появою вібрацій. У пробці, де немає необхідності в динамічному старті, бажано рушати з мінімальним додаванням газу або без газу взагалі.


Дізнайтеся що робити, якщо сів акумулятор


Як рушати на механіці правильно і не заглохнути

Важливо знати, як плавно рушати на механіці

Торкнутися з місця й не заглохнути — одна з проблем усіх новачків. Як зловити ту мить, коли потрібно відпустити зчеплення? Ви повинні відчути вібрації автомобіля, однією ногою додавати газ, інший плавно відпускати зчеплення. Ось якраз із синхронізацією рухів у новачків великі проблеми.

  1. Поступово відпускаємо педаль зчеплення і слухаємо (слухаємо, тому що коли я освоював цю премудрість, тахометри були великою рідкістю) двигун. Оберти почали (повторюю, тільки почали) падати.
  2. Ось тут плавно додаємо газ і продовжуємо дуже повільно відпускати педаль зчеплення. У разі зниження оборотів двигуна газ ще трохи додається.


Не лякайтеся, машина вже почала рух, а педаль ще не повністю відпущена. Продовжуйте відпускати її повільно. Нарешті, у точці «б» її можна відпустити зовсім, процес включення зчеплення закінчено, і подальше управління оборотами буде лише рахунок педалі газу. І тут, чим повільніше Ви наближатимете її до килимка, тим плавніше Ваша машина буде розганятися. До речі, тиснути до підлоги педаль газу зараз ні до чого, оскільки тут же має бути переключення на другу передачу, але про це в наступному розділі. Якщо все це Вам здалося надто складним, не лякайтеся.

як плавно рушити на механіці


Прочитайте ще раз, і ще раз, а потім на вимкненому автомобілі потренуйтеся з натисканням на педаль зчеплення , відчуйте її


Все стане на свої місця, і ось тоді Ви зможете «плавно включаючи зчеплення, повільно відкривати дросель». Освоюйте повільний, але дуже плавний розгін. А коли він вироблятиметься Вами автоматично, то, повірте, самі того не помічаючи, абсолютно машинально, але саме в разі потреби, Ви стартаєте досить різко.

Про те, як швидко рушати з місця на механіці

Щоб стартувати як пілоти формули 1, деякі надходять так:

  • спочатку двигун розкручується до краю,
  • потім зчеплення «кидають»,
  • автомобіль “летить” вперед.

Використання такого методу можна вважати дурістю, принаймні в переважній більшості випадків. Перш за все, потрібно правильно підібрати діапазон оборотів двигуна, в якому момент, що крутить, буде найбільшим. Навряд чи хтось возитиме з собою технічну документацію, а оптимальне положення стрілки тахометра знаходять досвідченим шляхом. Як варіант, порадьтеся з власником такої ж машини зі схожим двигуном.


Детально про те, як правильно прикурити машину


У ПДР у явному вигляді не прописано заборону на спортивний стиль водіння. І, тим щонайменше, недоліками законодавства (якщо їх можна назвати) зловживати зайве. Починаючи рух, як мінімум, треба переконатися у відсутності перешкод та інших факторів, що заважають переміщенню вперед. У ситуаціях, які розглядаються законом докладно, необхідність використовувати здоровий глузд ніхто не скасовував.

Практичною методикою різких маневрів добре володіють маститі водії зі стажем, які на власному досвіді вивчили, як буксувати на місці на задньому приводі або на передньопривідній машині.

Одна з таких порад, як це в комплексі робити на потужному автомобілі з механікою із заднім приводом – лівою ногою вичавлюється зчеплення, права п’ята тисне на гальмівну педаль, а правий носок – на газ. Такий формат треба застосовувати синхронно та швидко, поки справа не закінчиться успіхом. Головне, на думку більшості тих, хто рекомендує цей формат, полягає в тому, щоб не допустити перегріву гальм за рахунок потужного відчайдушного газування.

Як рушати в гірку на механіці з ручником

Водії-початківці зазвичай з побоюванням ставляться до практичних занять, коли їм належить сісти за кермо автомобіля. Адже їм потрібно не тільки утихомирити “сталевого коня”, а й виконати цілу низку складних випробувань. Практично всі сходяться на думці, що найскладніше випробування – це “гірка”. Навіть досить досвідчені та просунуті водії часом далеко не з першого разу здатні пройти її.

Перед початком випробування слід підготуватися теоретично до того, як рушити у гірку. Отримані знання допоможуть втілити їх у реальність. Для цього необхідно запам’ятати описаний нижче алгоритм дій і згодом знати, як рушати під гірку на механіці.

  1. Заїжджаємо на гірку, але не до кінця, зупиняючись так, щоб залишалося ще місце для виконання маневру;
  2. Тормозим педаллю і, утримуючи її, піднімаємо ручник у крайнє положення, заглушуючи гальмівні колодки. Педаль гальма відпускаємо та переставляємо ногу на педаль газу. Машину в цей час повинен утримувати ручник. Увага: він має бути справним, тому перед виконанням завдання слід його перевірити;
  3. З холостих розганяємо обороти двигуна приблизно до 2000-2500;
  4. Відпускаємо потроху зчеплення, газ потихеньку додаємо (шукаємо баланс);
  5. Відпускаємо ручне гальмо (не різко!) і допрацьовуємо баланс, додавши газу, відпустивши остаточно зчеплення. І ось ви рушили!;
  6. У цей момент у водіїв-початківців машина іноді глухне. Секрет: стежте за тим, щоб обороти двигуна не падали, коли ви перебуваєте на фінальному етапі і занадто різко не відпускайте зчеплення;
  7. Якщо заглухли – не смикайтеся і якнайшвидше підтягніть ручник. Це допоможе уникнути подальшого відкату машини (особливо актуально, якщо тебе на дорозі позаду хтось підпирає, а ти метушишся і не можеш збагнути – що робити далі).

як правильно рушати на механіці в гірку

Без ручника як правильно рушати на механіці в гірку

У цьому вся методі, тобто. без використання ручного гальма, необхідно дотримуватись наступних дій:

    1. при зупинці на підйомі не використовуйте ручник, а довіртеся звичайному гальму;
    2. для того, щоб продовжити рух, увімкніть передачу та почніть повільно відпускати педаль зчеплення. Слід зловити момент, коли колеса досить «зчепляться» з дорогою, це буде гарантією того, що навіть при відпущеному гальмі, авто нікуди не подінеться. У цьому плані все залежить як від водія, так і його автомобіля. Можна або відчути появу невеликої вібрації, або зменшаться оберти на тахометрі. Важливо не переборщити – якщо зарано відпустити зчеплення, то машина просто заглухне;

Відчувши, що ви вловили момент «нерухомості», можна відпустити гальмо. Головне пам’ятайте, що необхідно тримати зчеплення в одному положенні;

  • тепер починайте потроху вичавлювати газ, а зчеплення – відпускати. Якщо ви відчуваєте, що авто близько до того, щоб заглухнути, додайте газу. Страшного від цього нічого не станеться – обороти двигуна підвищаться, але при цьому ви будете впевнені, що машина не затихне на підйомі.

 

Як видно, у цьому способі немає нічого складного і вимагає особливої ​​майстерності. Але в будь-якому випадку, теорії завжди буде недостатньо, тому варто вибрати час і місце, щоб попрактикуватися.


Найголовніше тут – не боятися


Поширені помилки під час підйому на гірку

Майже всі новачки роблять однакові дії, що призводять до помилок. Ось деякі з них:

  • автомобіль може затихнути, якщо не затримати зчеплення при початковому етапі підйому на гірку;
  • двигун затихне, якщо вчасно не додати газ;
  • ніколи не відпускайте ручне гальмо раніше, інакше автомобіль може котитися у зворотному напрямку. Якщо це все ж таки сталося, то слід скористатися ножним гальмом;
  • двигун може затихнути, якщо різко відпустити зчеплення.

Дотримуючись цих простих порад можна плавно рушити з гірки без будь-яких проблем.

Як їздити на механіці без шкідливих звичок

Рука на ручці КПП


Ця шкідлива звичка знайома всім без винятку автомобілістам, а також тим, хто намагається наслідувати Домініка Торрето з «Форсажу». При цьому не має значення, їздите ви на механіці або автоматі. Завжди можна зловити себе на бажанні прибрати одну з рук з керма та опустити її на важіль КПП.

І якщо у випадку з автоматом водій ризикує лише випадково включити нейтраль, то на механіці тривалий тиск на важіль шкодить компонентам коробки, зокрема йдеться про вилки та муфти перемикання передач. Так, знос прискориться нерадикально, але візит у сервіс стане трохи ближче.

Недовижате зчеплення


Непоодинокі випадки, коли при перемиканні передач чути неприємний металевий хрускіт. Якщо з технічного боку автомобіль повністю справний, то причина звуку одна не до кінця натиснута педаль зчеплення. У такій ситуації шестерні в КПП продовжують обертатися і включення нової передачі проходить болісно.


Чому не заводиться машина – в огляд від TopGears


Крім дратівливого звуку часто повторення цієї помилки може призвести до вбивства зубів синхронізаторів. Працюватиме коробка, але перемикання стануть нечіткими, а неприємний звук не пропаде навіть при повністю вичавленій педалі зцілення.

Увімкнення задньої передачі при їзді


Особливо часто така ситуація може статися поспіхом. Це також, як і в попередньому пункті, негативно позначається на зубах шестерень, злизуючи їх тільки з одного боку, що не поспішаючи приводить механізм у непридатність.

У такій ситуації чується виражений скрегіт, а саме перемикання зробити дуже нелегко. При постійному повторенні цієї помилки задній ступінь буде все гірше вмикатися, доки повністю не поламається.
як правильно рушати на машині

Критичне гальмування за допомогою двигуна

Гальмування двигуном – це прийом для зниження швидкості без використання гальмівної системи, про який знає чи не кожен, хто колись їздив на “механіці”. Використовувати його зазвичай слід на серпантинах у горах і, звичайно, на затяжних спусках, коли існує ризик перегріву гальм. Нюанси, зрозуміло, є.

Наприклад, слід пам’ятати, що при використанні уповільнення двигуном у автомобіля не спалахують стоп-сигнали, і водії позаду вас можуть виявитися не готовими до такого повороту подій.

А ще вкрай важливо включити саме ту передачу, яка забезпечить найбільш ефективне гальмування без неприємних наслідків на кшталт короткочасного блокування провідних коліс та поломки коробки передач та пошкоджень двигуна. Таке можливо, якщо ви, рухаючись на високій швидкості, раптом надумаєте включити першу або другу передачу.

Переключення передачі без витискання зчеплення


Такий тип керування зустрічається у новачків, які при отриманні навичок роблять масу дрібних помилок. Не завжди вичавлюють зчеплення ті, хто навчався та їздив автомобілем з «автоматом».

Перемикання без стиснутої педалі зчеплення призводить до небезпечного навантаження на трансмісію. В результаті може статися “злизування” або поломка зубів шестерні. При цьому коробка швидко виходить з ладу.

Знижувати передачу відразу на два ступені


При експлуатації механічної коробки водії повинні мати уявлення у тому, який швидкості здійснювати перемикання щаблі. Адже в тому випадку, якщо швидкість виявиться вищою, ніж трансмісія може винести і відразу після відпуску зчеплення відбудеться сильне гальмування мотором.

Це, у свою чергу, може призвести до несправності дисків та коробки, а також ременя газорозподільного механізму. Особливо небезпечна така ситуація взимку, коли провідні колеса миттєво сповільнюватимуться при такому гальмуванні двигуном, що призведе до небезпечного відходу з траєкторії руху.

Як їздити на механіці – підбиття підсумків

Механічна коробка передач – це справжнісінька класика жанру. Більшість водіїв, що називається від Бога, шанують механіку від хорошого виробника (японців, німців, корейців). Механічна коробка передач дозволить швидше скинути швидкість ожеледиці. І в принципі, якщо навчитися керувати механікою, то потім їздити з автоматичною коробкою передач буде не складно. А ось навпаки, перевчитися буває майже не реально.


Краще все-таки освоювати ази водіння тільки на машині з механічною коробкою передач


Вона дозволить відчувати автомобіль, чути його. Коли потрібно переходити на наступну швидкість, двигун починає працювати агресивніше, отже, скажімо, з другої треба перемикатися на першу. Коли машина йде, висловлюючись мовою водія «в натяжку» треба швидкість скидати.

При навчанні на тему, як їздити на механіці, будь-який інструктор акцентує увагу на тому, щоб не використовувати нейтральну швидкість. Велика економія бензину при спуску вниз на нейтралці – це міф. Зате, якщо привчити себе так їздити, взимку можна потрапити у дуже погану ситуацію.

Автоінструктори кажуть, хто вчився як їздити на механіці взимку – гарантовано стане класним водієм. Сучасні машини мають АВS та EBD – ці функції значно допомагають при аварійному гальмуванні. Більш впевнено з ними їздити нашими дорогами взимку. Але ще недосвідчений водій повинен у поганих погодних умовах рухатися з невеликою швидкістю та вкрай обережно.

Автор статті: TopGears
Яка пропорція бетону на стяжку можна дізнатись на порталі betontrade.top
ПОДІЛИТИСЬ:

Be the first to comment

Leave a Reply