Яку температуру витримує підшипник

Какую температуру выдерживает подшипник

При експлуатації підшипника відбувається внутрішнє тертя, яке виробляє тепло. Щоб мінімізувати цей процес застосовуються спеціальні мастила, що створюють на поверхні металу тонку масляну плівку, яка полегшує обертання і ефективно розсіюють теплову енергію. Крім вищеописаних параметрів на підшипник впливають зовнішні фактори. Тому важливо знати, яку температуру витримує підшипник.

Наприклад, двигуни внутрішнього згоряння працюють при високих температурах, й усі вузли силового агрегату, що обертаються вимушено функціонують в таких умовах. Завдяки внутрішнім та зовнішнім умовам формується середній температурний режим роботи підшипників.

Яку температуру здатний витримувати підшипник

Максимальний робочий ресурс підшипника можливий, якщо виріб використовується при температурі до + 65 ° C. Це ідеальні умови, при яких мастило ефективно виконує свою функцію, а теплове розширення металу не досягає критичних значень. Більш сильне нагрівання до + 95 ° C входить в запас міцності, не відбиваючись на працездатності, але тривалість використання елемента при цьому скорочується.

Важлива інформація про радіальний зазор підшипника в докладному огляді на нашому сайті

Робоча температура підшипника понад + 100 ° C є критичною, після чого він може вийти з ладу. Щоб цього не сталося, виробники збільшують внутрішній тепловий зазор, що компенсує розширення металу. Подібні елементи призначені для роботи при високих температурах та набиваються спеціальними мастильними матеріалами.

Чим небезпечний нагрів?

Надмірна генерація тепла погіршує якість мастила, яка стає текучою. В результаті кільця й елементи кочення надмірно зношуються, що може привести до температурної деформації, заклинювання і руйнування сепаратора.

Нерегламентний перегрів

Практика показує, що елементи обертання нагріваються через непередбачені факторам:

  • Некоректний монтаж або неправильна посадка підшипника;
  • Передчасна вироблення змазки або потрапляння в неї сторонніх часток;
  • Недостатня кількість змащуючого матеріалу у внутрішній порожнині сепаратора;
  • Збільшення нагрівання через вироблення кульок і роликів або появи на них корозійних раковин;
  • Підвищене навантаження, удари або вібрація;
  • Використання мастила, що не відповідає режиму експлуатації.

Чим змастити підшипники можна взнати з огляду на нашому сайті

робоча тепмпература підшипника

Робоча температура підшипників – моніторинг показників

У відповідальних областях автомобільної промисловості й енергетики температурному режиму приділяється пильна увага. Контроль здійснюється широким спектром приладів наступними способами:

  • Контактний за допомогою термодатчиків;
  • Безконтактний термометром;
  • Виносним щупом.

Зазвичай вимірюються температурні значення нерухомою оболонки підшипника, оскільки для зняття показань не потрібно повна або часткова розбирання робочого вузла. Дистанційний контроль дозволяє стежити за температурою без зупинки роботи агрегату, що актуально на безперервних виробництвах. Виміри проводяться:

  • Ручними термометрами;
  • пірометрами;
  • Тепловізорами різних конструкцій.

У випадках, якщо підшипник занурений в мастило і закритий корпусом або кришкою, то міряється нагрів всього механізму. Автоматичний температурний моніторинг виконуватися вбудованими датчиками, які знімають показання без людської участі.

Ця стаття дозволяє більше зрозуміти, яку температуру витримує підшипник та що впливає на цей показник. Слідкуйте за своїм автомобілем та дотримуйтесь правил експлуатації та обслуговування підшипників.

Автор статті: TopGears

ПОДІЛИТИСЬ: