Як роблять кульки для підшипників

Как делают шарики для подшипников

Одним з головних конструкційних елементів шарикопідшипника є сама кулька. Даний елемент має бути виготовлений правильної форми, не мати нерівностей та інших дефектів, виготовляючись при цьому згідно з встановленими вимогами, прописаними нормами ГОСТ. У статті розглянемо, як роблять кульки для підшипників і що для цього використовують.

Про покриття рідким склом кузова автомобіля читайте у статті

Незважаючи на просту конструкцію кульки, процес виробництва складається з декількох етапів і є досить складним із технологічної точки зору. Щоб дізнатись, як виготовляють кульки для підшипників, потрібно вивчити технологічний процес виробництва.

Сировина для виготовлення кульок для підшипників

Щоб досягти ідеально гладкої, твердої та округлої поверхні, повинна застосовуватися спеціальна сталь, регламентована нормами ГОСТ.

Переважно, кульки виготовляють з хромо-вуглецевої високоякісної сталевого дроту марки ШХ15. Для виробництва кульок з більш високим показником твердості застосовують сталь марок ШХ20, 95Х18 і т.д. Останнім часом з’явилася можливість використовувати інноваційні матеріали, на кшталт нітриду кремнію Si3N4, який має властивості самопосилення.

Як чистити підшипники автомобіля написано в огляді

Щоб детальніше ознайомитися з тим, як роблять кульки на підшипники, також необхідно вивчити послідовність усіх технологічних етапів виробництва, включаючи попередню підготовку та завершальні етапи контролю якості.

Виробництво кульок для підшипників

Виробництво кульок для підшипників – складний процес, що потребує спеціального високоточного обладнання. Технологія процесу виготовлення кульок складається з кількох послідовних етапів, а саме:

  1. Виготовлення заготівлі. Сталевий дріт відповідної марки, призначений для виготовлення заготовки, повинен бути діаметром трохи більше, ніж майбутня кулька. Формується заготівля на верстаті поперечно-гвинтового прокату або холодно-виставковому автоматі. Обкатування проводиться між двома дисковими матрицями з максимальним тиском до 20 тонн. Після обкатки заготовка отримує потрібні параметри, які можуть бути віддалені від кінцевого результату з діапазоном не більше 100 мікрон.
  2. Обробка до загартування. Після первинної обкатки проводиться абразивна обробка в спеціальних барабанах. Далі проводиться повторна обкатка на стані поперечно-гвинтового прокату. На завершення, виріб піддають термічній загартуванні (відпалу), в результаті чого кульки знаходять необхідний показник твердості. На цьому етапі ключову роль відіграє матеріал, з якого виготовляється кулька. Від цього залежить метод загартування і тривалість процедури.
  3. Шліфування. У процесі шліфування кульки потрапляють у шліфувальний верстат, де в результаті кругових рухів між двома товстими листами металу і відбувається шліфування, а від самих кульок видаляються обідки, які могли залишитися після попередньої обкатки на поперечно-гвинтовому стані. Головна мета шліфування полягає у доведенні кульок до необхідного розміру з можливим відхиленням до 10 мікрон від номінального значення.
  4. Фінальний етап. Завершальний цикл виробництва має на увазі ретельне чищення (промивання) кульок спеціальними розчинами, після чого готова продукція проходить ретельний контроль якості. Кульки сортується, шлюб відправляється на переробку, а продукція, що пройшла всі етапи перевірки, упаковується в транспортну тару і поставляється замовнику.

Зношування підшипників безпосередньо залежить від правильності дотримання технологічного процесу виготовлення їх складових. Тому важливо розуміти як роблять кульки для підшипників, щоб уникнути шлюбу у процесі їхнього виробництва.

ПОДІЛИТИСЬ: